شناسهٔ خبر: 21487121 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس انستیتو پاستور ایران:

ماموریت‌های انستیتو پاستور بازتعریف می‌شود/پراستنادترین مؤسسه تحقیقاتی در نظام سلام هستیم

وزارت بهداشت و درمان

رییس انستیتو پاستور ایران با بیان این‌که انستیتو پاستور معتبرترین و پر استنادترین موسسه تحقیقاتی در نظام سلامت است، گفت: باید رسالت‌ها و ماموریت‌های انستیتو پاستور را بازتعریف کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا بیگلری امروز در مراسم تکریم دکتر قانعی و معارفه خود به عنوان رییس انستیتو پاستور، اظهار کرد: وقتی پیشنهاد ریاست پاستور به من شد، بسیاری از دوستانم توصیه می‌کردند که این مسئولیت سخت را نپذیرم. مسلما در دنیا، کار بزرگ وجود ندارد، به شرط اینکه آن را به کارهای کوچک تبدیل کنیم و یک مدیر، وظیفه دارد که همه مسائل را از بالا رصد کند.

وی از این موسسه به عنوان قدیمی‌ترین مرکز تحقیقاتی کشور و خاورمیانه یاد کرد و افزود: انستیتو پاستور ایران سابقه بسیار درخشانی در مراقبت، ریشه‌کنی و کنترل بیماری‌ها در کشور داشته و هنوز هم به عنوان خوشنام‌ترین، معتبرترین و پر استنادترین موسسه تحقیقاتی در نظام سلامت، شناخته می‌شود.

بیگلری تصریح کرد: باید رسالت‌ها و ماموریت‌های انستیتو پاستور را بازتعریف کنیم و ذینفعان و شرکای داخلی و خارجی، باید در این بازتعریف، همراه و در کنار ما باشند تا بتوانیم محصولات با کیفیت را تولید کرده و به نظام سلامت ارائه دهیم. قطعا وزارت بهداشت و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر این وزارتخانه در زمان‌های بحرانی و اپیدمی بیماری‌ها باید به انستیتو پاستور فکر کنند و روی کمک آن حساب کنند.

رییس انستیو پاستور ایران گفت: در حوزه آموزش باید به نیازهای آینده فکر کنیم، اما هدف از آموزش، نحوه جذب و رشد دانشجویان، باید با دانشگاه‌های علوم پزشکی متفاوت و به صورت هدفمند باشد و تولید محصولات نیز باید هدفمند انجام شود و باید توجه کنیم که سرمایه‌گذاری در این موسسه با چه هدفی انجام می‌شود.

دکتر بیگلری تاکید کرد: فعالیت انستیتو پاستور ایران باید در جهت پاسخگویی به نیازهای نظام سلامت باشد و همکاری و همراهی در این راه بسیار ضروری است و باید برنامه‌ها، اهداف و ماموریت‌ها به دقت مشخص شده باشد و به شدت باید به دنبال برقرار کردن انضباط مالی و اداری باشیم. در دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز چند سال است که از نظر مالی در رده‌های بالا قرار داشتیم. بنابراین لازم است که کارمندان در انجام امور این موسسه، تعهد سازمانی و دقت داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت حمایت طلبی در موفقیت انستیتو پاستور، گفت: وزیر بهداشت حمایت قاطع و کاملی از ما در انستیتو پاستور دارد که یک سرمایه برای ما و آینده این موسسه است و برای موفقیت انستیتو پاستور نیاز به کار و روحیه تیمی داریم.

براساس اعلام وبدا، دکتر مصطفی قانعی، رییس سابق انستیتو پاستور نیز گفت: باید از خدا بخواهیم که خدمات ما را قبول کند، در غیر این صورت عمری که از دست می‌رود، خسارت بزرگی است.

وی گفت:  یکی از استراتژی‌های ما در انستیتو پاستور این بود که باید چه کار کنیم تا زنجیره تحقیقات با زنجیره تولید، فناوری و خدمات به هم متصل شود و از محققان و متخصصان پاستور فرانسه دعوت کردیم و زنجیره تحقیق تا تولید را به آنها نشان دادیم و آنها اذعان کردند که این زنجیره در فرانسه هم شکل نگرفته است.

قانعی با بیان اینکه در ابتدای کار، با واردات واکسن به کشور، انستیتو پاستور را تحویل گرفتیم، افزود: خوشبختانه در حال حاضر کشورهای زیادی همچون مکزیک، پاکستان و ترکیه از ایران واکسن می‌خواهند و کیفیت محصولات انستیتو پاستور ایران، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

انتهای پیام

نظر شما