شناسهٔ خبر: 21487035 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز سوگواره عاشورایی با میزبانی ۴۶۰ امامزاده از شیرخوارگان حسینی

همایش سراسری شیرخوارگان حسینی روز جمعه ۳۱ شهریور همزمان با سراسر کشور و در نخستین جمعه ماه محرم در ۴۶۰ امامزاده کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، هرساله در ایام ماه‌های محرم و صفر طرح ملی و سراسری سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداری امام حسین (ع)، تبیین قیام اباعبدالله الحسین (ع)، تبیین عبرت‌ها و درس‌های عاشورا، تقویت باورهای دینی، ترویج معارف اهل بیت (ع) به خصوص امام حسین (ع)، تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت افزایی در بین مردم با بهره‌گیری از بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری پیرامون قیام امام حسین (ع) برگزار می‌شود.


روز جمعه 31 شهریور ماه همزمان با سراسر کشور و در نخستین روز از ماه محرم، ماه عزای سید و سالار شهیدان مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور بانوان و نوزادان و نوباوگان در 463 امامزاده کشور برگزار می‌شود.

در همایش شیرخوارگان حسینی که با حضور مادران و فرزندان شیرخوار و کودکان و نونهالان برگزار می‌شود، سخنرانان درباره فلسفه قیام عاشورا و نهضت ابا عبدالله الحسین (ع)سخنرانی می‌کنند و مداحان در رثای شهادت حضرت علی اصغر(ع)، امام حسین (ع) و دیگر شهدای کربلا مرثیه سرایی می‌کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما