شناسهٔ خبر: 21486993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌های فارس/ بانك اطلاعاتی شهدای دانشجو تكمیل می‌شود

گروه اجتماعی: مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی فارس در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌های این استان از تكمیل بانك اطلاعاتی شهدای دانشجو خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی فارس، محمد کلوانی، مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی فارس در جمع مسئولان دفاتر و حوزه‌های این ناحیه بسیج به تشریح برنامه‌های ایام هفته دفاع مقدس بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های فارس پرداخت و بر برگزاری باشکوه این برنامه‌ها تأکید کرد.
وی افزود: فضاسازی محیطی و تبلیغاتی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، برپایی غرفه و نمایشگاه دفاع مقدس اعم از غرفه‌های عکس، محصولات فرهنگی و ایستگاه صلواتی، تولید نشریه و بروشور با موضوع سیره شهدا و نقش شهدای دانشجوی استان در دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری در قالب‌های مختلف کتابخوانی، پیامکی، دلنوشته و...، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف و استفاده از مطالب برگزیده شهدا، وصیتنامه‌ها، عکس‌ها در نشریات دانشجویی از جمله این برنامه‌ها است.
كلوانی، از نمایش و اکران فیلم، مستند و پخش نماهنگ‌های دفاع مقدس، صدور بیانیه‌های تحلیلی ویژه بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با محوریت دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر و جمع‌آوری اسناد، مدارک و آثار شهدای دانشجو در راستای تکمیل بانک اطلاعاتی شهدای دانشجو خبر داد و افزود: استفاده از ظرفیت سامانه پیامکی جهت تهیه محتوا با مضامین دفاع مقدس به دانشجویان و اساتید، تقدیر از رزمندگان و ایثارگران در قالب برنامه‌های تجلیل و بزرگداشت در محیط دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان فارس است.
مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس بیان کرد: از ظرفیت شبکه تحلیل‌گران جوان انقلابی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه و سخنران در مدارس و مساجد استان فارس در هفته دفاع مقدس استفاده خواهد شود.
کلوانی با بیان اینکه به دنبال برگزاری میزگرد تحلیلی دانشجویی، رسانه‌ای «جنگ دیروز، جنگ امروز» با حضور فعالان دانشجویی دانشگاه در صدا و سیمای مرکز فارس هستیم، اضافه کرد: از رسانه‌های مکتوب و مجازی استان، به ویژه رسانه‌های تحت اختیار مجموعه دانشجویی نیز استفاده می‌شود.
وی از آغاز عملیات فرهنگی سرکشی از خانواده‌های معظم شهدای دانشجوی فارس با عنوان «میثاق با هم دانشگاهی آسمانی» در سراسر استان، ویژه دومین یادواره سرداران 384 شهید دانشجوی استان فارس خبر داد و افزود: تجدید پیمان با شهدای گمنام مدفون در دانشگاه‌های استان با عنوان«افلاکیان دانشگاه» و برگزاری ویژه برنامه معرفی شهید علی اکبر پیرویان به عنوان شهید شاخص دانشجوی  فارس در سال 96 با رویکرد تبیینی و تبلیغی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در فضای مجازی و حقیقی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه تریبون آزاد با محوریت چرایی شروع و چرایی پایان جنگ تحمیلی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، براستفاده از ظرفیت‌های دانشگاه برای معرفی شهدای دانشجو و برقراری ارتباط بین دانشجویان شهید و  دانشجویان تأكید كرد و گفت: نشریه کاغذ سفید ویژه دانشجویان جدید الورود دانشگاه‌های استان فارس تهیه و منتشر می‌شود.
کلوانی با تصریح اینکه یادواره‌های شهدای دانشجو و مراسم گرامیداشت شهدای گمنام مدفون در دانشگاه‌ها در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری شب شعر و شب خاطره در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، جلسات سخنرانی و خاطره‌گویی با موضوعات نهضت عاشورا و دفاع مقدس با حضور راویان و رزمندگان دفاع مقدس در کلاس‌ها، خوابگاه‌ها و سالن‌های همایش، بهره‌گیری از فعالیت‌های هنری و استفاده از هنرمندان متعهد در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس و ایام محرم در قالب‌های مختلف از دیگر برنامه‌ها است.
وی با اشاره به اهداف برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌ها بیان كرد: مراسم گرامیداشت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس و زنده نگه داشتن مردانگی،ایثار، رشادت و حماسه‌آفرینی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم آل‌الله و ایام سوگواری محرم‌الحرام در دانشگاه‌های استان فارس برگزار می‌شود.
مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه هفته دفاع مقدس، هفته گرامیداشت الگوی بارز رفتار شایسته انسانی در دفاع از ارزش‌ها و معیارهای متعالی الهی است، اضافه کرد: تکرار هرساله این ایام همراه با بازگشایی عملیاتی دانشگاه‌ها به ویژه سال کنونی که مقارن با ایام محرم‌الحرام و هفته امر به معروف و نهی از منکر بوده، زمینه یادآوری رشادت‌های بزرگ مردانی عاشورایی است که با فدا کردن خود زمینه‌ساز امنیت، آسایش، رفاه، پیشرفت و استقرار معنویت و استقلال درجهان اسلام و کشورمان فراهم کردند.
کلوانی گفت: دیروز مردانی رشید، غیور و ولایتپذیر جان بر کف با یاری مولایشان اباعبدالله(ع) در روز عاشورا و امروز  مدافعان حرم اهل بیت(ع) و جبهه مقاومت در عراق، سوریه، بحرین و یمن و دیگر کشور ها در مقابل استکبار جهانی، با تاسی از دفاع مقدس زرمندگان این مرز و بوم، این واقعه مقدس را در اذهان عمومی جهانیان بار دیگر به تصویر می‌کشند.
وی ادامه داد: از طرفی در شرایط حساس کنونی که دشمنان این انقلاب بدون تغییر هویت و رویکرد در تلاش هستند تا با استفاده از همه ابزارها، این ارزش‌ها را در جامعه ما کمرنگ و حتی وارونه جلوه دهند، ضرورت تلاش پیگیر در راستای زنده نگه داشتن و شناساندن منش، تفکرات، سبک زندگی و هدف شهدا با نهضت عاشورایی و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و حتی جبهه مقاومت و مدافعان حرم در کشورهای اسلامی به نسل سوم و چهارم انقلاب بیش از پیش احساس می‌شود.
وی بر تبیین و تشریح نقش امام راحل در بسیج عمومی و ولایت‌پذیری رزمندگان در دوران دفاع مقدس، تبیین و تشریح علل شروع، ادامه و پایان جنگ تحمیلی هشت ساله، تبیین محور و جبهه مقاومت در منطقه و نقش مدافعان حرم به عنوان استمرار دفاع مقدس جدید، تبیین روحیه خودباوری، مقاومت و پایداری، وحدت و همدلی، شجاعت، شهادت و ایثار، ولایت‌پذیری، دشمن شناسی و استکبارستیزی به عنوان مؤلفه‌های جنگ امروز، تبیین و تشریح چگونگی تحقق مدیریت جهادی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی به عنوان تنها راه برون رفت از مشکلات با تأکید بر تحریم‌ها تاکید کرد.
كلوانی افزود: این موضوعات از محورهای سخنرانی دانشجویان در مساجد، مدارس و پیش از خطبه‌های نماز جمعه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس است.

نظر شما