شناسهٔ خبر: 21486928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تدارک پنجهزار دست لباس برای همایش شیرخوارگان در بافق

یزد- ایرنا- مسئول عترت خواهران هیئت رزمندگان اسلام بافق گفت: در آستانه فرا رسیدن همایش سراسری شیرخوارگان حسینی، بیش از پنجهزار دست لباس نوزاد برای توزیع در این آئین دوخته و بسته بندی شده است.

صاحب‌خبر -

بتول مرادی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دو ماه قبل از محرم پارچه مورد نیاز تهیه و در سه کارگاه شهرستان دوخته و از اول ذی‌القعده برش و دوخت لباس شروع و هم اینک آماده توزیع در مراسم شیرخوارگان شده است.
مسئول عترت خواهران هیئت رزمندگان اسلام بافق گفت:چهارده سال از برگزاری همایش شیرخوارگان می‌گذرد اما دوازدهمین سال است که این همایش در سطح شهرستان بافق برگزار می‌شود.
مرادی زاده در رابطه بازمان برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان تصریح کرد: در اولین جمعه ماه محرم مراسم جهانی شیرخوارگان همزمان در چهار هزار و 500 نقطه کشور ایران، 5 قاره جهان و همچنین شهرستان بافق هم در 17 مکان و محله برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: تمام این مکان‌ها زیرمجموعه هیئت رزمندگان شهرستان بافق هستند و پارچه، لباس متبرک دوخته شده، سربند و اقلام مورد نیاز از طرف این هیئت تأمین و برای روستاهای سیریز، قطرم، شادکام، برکوئیه،شیطور و بسیاری از روستاهای اطراف این شهرستان فرستاده می‌شود.
مرادی زاده با بیان اینکه هر سال روز تولد حضرت معصومه (س) همایش جهانی شیرخوارگان در مشهد مقدس برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: عاشقان اهل بیت (ع) از سراسر کشور و حتی کشورهایی که برگزارکننده این همایش هستند در این مراسم شرکت می‌کنند.
مسئول عترت خواهران هیئت رزمندگان اسلام بافق افزود: در همایش شیرخوارگان مشهد مقدس، پارچه، نذر نامه و سربند با قیمتی مناسب در اختیار هیئت رزمندگان قرار می‌گیرد.
مرادی زاده گفت:همچنین بعضی از افراد بنا بر نذری که دارند پارچه تهیه می‌کنند و در اختیار هیئت رزمندگان قرار می دهند.
جمعه پیش رو اولین جمعه ماه محرم روز شیرخوارگان حسینی نام گذاری شده و در سراسر کشور این آئین مذهبی برگزار می شود.
17نقطه شهری و روستایی شهرستان بافق هم خود را برای برگزاری این مراسم آماده کرده اند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغرعسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd

نظر شما