شناسهٔ خبر: 21486840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم از وضعیت بحرانی مدارس کاشان گزارش می‌دهد

آموزش و پرورش کاشان با بحران کمبود نیرو مواجه است

R7845/P1492/S6,1369/CT7

دانش‌آموزان کاشانی سال تحصیلی خود را در ۱۰۰ کلاس تخریبی آغاز می‌کنند و خطر بزرگی جان دانش‌آموزان کاشانی را تهدید می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سال تحصیلی جدید از شنبه یکم مهرماه در سراسر کشور آغاز می‌شود و میلیون‌ها دانش آموز در مدارس سراسر کشور مشغول به تحصیل می‌شوند.

شهرستان کاشان دارای 55 هزار دانش آموز است که 32 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی، 13 هزار نفر در مقطع متوسط اول و 9 هزار و 500 نفر نیز در مقطع متوسط دوم مشغول به تحصیل می‌شوند.

آموزش و پرورش بزرگترین نهاد تعلیم و تربیت کشور و بالاترین نهاد کشور در حوزه اجرایی است زیرا در دورترین نقاط کشور و روستاها نیز نیروها و معلمان آموزش و پرورش خدمت‌رسانی می‌کنند.

99 درصد از اعتبار تخصیص داده شده به وزارت آموزش و پرورش بر اساس آمار صرف پرداخت پرسنل می شود و تنها یک درصد از آن‌ها صرف دانش آموزان می‌شود و لذا این موضوع باعث ایجاد چالش و مشکلات عدیده‌ای شده و آموزش و پرورش کاشان نیز در این مقوله مستثنی نیست.

محمود خدمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اولین چالش آموزش و پرورش کاشان را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و اظهار داشت: سالانه 200 الی 300 نفر از فرهنگیان کاشان به بازنشستگی نائل می‌شوند و به همین میزان نیز این نهاد نیازمند نیروی انسانی است اما با وجود چنین اعتباری امکان جذب نیرو وجود دارد.

رئیس آموزش و پرورش کاشان ضمن اشاره به راه های جبران کمبود نیروی انسانی افزود: جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان، جذب سرباز معلم، خرید خدمات آموزشی از موسسات غیردولتی و جذب از طریق آزمون سراسری راه‌های جبران کمبود نیروی انسانی است به گونه‌ای که سالانه 80 نفر به جمع فرهنگیان کاشانی توسط دانشگاه فرهنگیان اضافه شده و 30 نفر نیز امسال که از طریق آزمون جذب شدند، مشغول به تدریس می‌شوند.

خدمتی دومین چالش مواجه شده این نهاد را کمبود فضای آموزشی دانست و افزود: دو سوم از فضای آموزشی در کاشان نیازمند بازسازی و یا تعمیر اساسی است و خوشبختانه با وجود خیران مدرسه ساز کاشانی بخشی از این کمبود جبران شده است اما هنوز نیاز به فضای آموزشی داریم زیرا به دلیل کمبود فضای آموزشی تعدادی از کلاس‌های دانشگاه علمی کاربردی را اجاره کردیم.

وی با بیان اینکه کاشان نیازمند 100 کلاس و در مجموع 10 هزار متر مربع فضای آموزشی است، خاطرنشان کرد: برای این چنین فضای آموزشی اعتباری به میزان 25 میلیارد تومان اعتبار است و اگر خیران مدرسه‌ساز نبودند امروز با بحران فضای آموزشی مواجه بودیم و این میزان فضای آموزشی جدای از فضاهای آموزشی نیازمند مقاوم‌سازی است.

رئیس آموزش و پرورش کاشان با بیان اینکه 100 کلاس کاشان تخریبی است، تصریح کرد: در این 100 کلاس کوچکترین لغزش موجب می‌شود که جان صدها دانش‌آموز کاشانی در معرض خطر قرار بگیرد و این مهم نوعی زنگ هشدار است.

انتهای پیام/

نظر شما