شناسهٔ خبر: 21485939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار همدان:

وضعیت ورودی‌ها و خروجی‌های شهر همدان مسافران را دل‌زده می‌کند

همدان - استاندار همدان گفت: وضعیت ورودی‌ها و خروجی‌های شهر همدان مسافران را دل‌زده می‌کند و باید روی آن کار کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سایت اداری و توقفگاه ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند و موتوری شهرداری همدان گفت: بهره‌برداری از این پروژه در سطح ۵ هکتار با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان با تملک و در فضایی بسیار زیبا و با نشاط و با اجرای مهندسی، جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه همدان با سابقه ارزشمند، نام بلند و تاریخ بلند هر چقدر کار اصولی در آن انجام شود، جا دارد، گفت: همدان، مهمترین، ارزشمندترین و تاریخی ترین شهر ایران است و باید همدان را بیشتر معرفی کرد.

نیکبخت با تاکید براینکه همدان استحقاق دریافت بهترین خدمات را دارد و شهرداری و شورا تصمیم دارند کارهای زیربنایی و خوبی در همدان انجام شود، گفت: از اجرای پیاده‌راه‌سازی میدان امام، ادامه آن و این پروژه بسیار خوشحال شدم و باید از این دست کارها بیشتر انجام شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، برنامه شهر گردشگری را در دست اجرا دارد و همدان نیز در این برنامه شاید به عنوان اولین شهر مطرح باشد، گفت: همدان تمام شرایط گردشگری را دارا است.

وی با تاکید براینکه بسیاری از کشورها با صنعت گردشگری اداره می شوند و ما نباید در رقابت با خودروسازی دنیا وقت خود را صرف کنیم، گفت: باید از داشته هایی که خاص ایران است، حمایت و آنها را تقویت کنیم که یکی از داشته ها امتیازات گردشگری است.

استاندار همدان باتاکید براینکه به صنایع بی نیاز نیستیم و کشاورزی محور توسعه استان است اما گردشگری مزیت و داشته استان است، گفت: از شورای شهر همدان و دست اندرکاران تقاضا دارم ورودی ها و خروجی های شهر را زیبا کنند تا مسافر در بدو ورود شهر را زیبا ببیند.

وی با بیان اینکه هر حمایت و کمکی لازم باشد دریغ نمی کنم و هر مقدار اعتبار لازم باشد، قسمتی را بنده تامین می کنم، گفت: ورودی‌ها و خروجی‌های شهر همدان مسافران را  دل‌زده می‌کند و باید روی آن کار کرد.

استاندار همدان بابیان اینکه در حال حاضر در کشورهای دیگر پسماند موجب درآمدزایی است و زباله می‌تواند مورد درآمدزایی و بهره‌برداری قرار گیرد، تاکید کرد: پسماند باید تعیین تکلیف شود و شرکتهای خارجی نیز در این پروژه مشارکت خواهند داشت.

 محمدناصر نیکبخت همچنین با اشاره به اجرای پروژه میدان بزرگ میوه و تره‌بار همدان گفت: این پروژه از پروژه‌های لازم و ضروری بود که به انجام رسید.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند و موتوری شهرداری همدان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این پروژه در طول ۴ سال با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی سازمان به نتیجه رسید، گفت: پروژه دارای ۵ هکتار زمین است که توسط سازمان تملک شده است.

حسین سیبی افزود: در این پروژه ساختمان اداری با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع، ساختمان نگهبانی با زیربنای ۱۲۰ مترمربع، سوله انبار و کارواش با زیربنای ۵۰۰ مترمربع، سوله ماشین‌آلات فصلی با زیربنای ۸۰۰ مترمربع، فضای سبز مجهز به آبیاری بارانی با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع، با محوطه‌سازی ۲۸ هزار مترمربع و دیوارکشی ۱۸۰۰ مترمربع در سایت درنظر گرفته شده است.

نظر شما