شناسهٔ خبر: 21485847 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

معافیان با ابلاغ رسمی وزیر کشور شهردار شیراز شد

علی ناصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدین ترتیب، دوره اداره شهرداری شیراز به صورت سرپرستی پایان یافت و آقای معافیان به طور رسمی، فعالیت

صاحب‌خبر - علی ناصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدین ترتیب، دوره اداره شهرداری شیراز به صورت سرپرستی پایان یافت و آقای معافیان به طور رسمی، فعالیت خود را به عنوان شهردار آغاز می کند.
وی اظهار کرد: همه اعضا با رای قاطع خود در موضوع انتخاب شهردار با اکثریت مطلق آرا این پیام را منتقل کردند که آماده هستند که متحد و قاطعانه در جهت خدمت به نظام و مردم شریف شیراز گام بردارند و امیدواریم که این کلانشهر در دوره جدید فعالیت شهرداری گام های بلندی در مسیر خدمت به شهروندان بردارد.
منتخبان مردم شیراز در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شامگاه شنبه 28 مردادماه امسال 'عبدالحمید معافیان' را به عنوان شهردار شیراز انتخاب کردند.
منتخبان مردم شیراز در شورای شهر پنجم از صبح روز شنبه، آخرین مرحله از بررسی صلاحیت های داوطلبان راه یافته به فرایند انتخاب شهردار این کلانشهر را آغاز کرد و در نهایت، شامگاه شنبه با رای گیری مخفی، عبدالحمید معافیان را به عنوان گزینه مورد نظر خود برای تصدی این مسئولیت برگزیدند.
بنا بر نتیجه اعلام شده شمارش آرای مخفی منتخبان شورای شهر پنجم شیراز، معافیان 13 رای از 13 عضو این شورا به دست آورد تا با پشتوانه حداکثری سکاندار شهرداری شود.
از 13 عضو شورای اسلامی شهر شیراز در دوره پنجم، 12 نفر از فهرست انتخاباتی امید (اصلاح طلبان) و یک نفر از فهرست انتخاباتی اصولگرایان با رای مردم به این شورا راه یافته اند.
عبدالحمید معافیان دانش آموخته رشته مکانیک است که در محافل استان فارس به عنوان فردی اصلاح طلب شناخته شده است.
وی مسئولیت هایی همچون مدیرکل آموزش و پرورش فارس، معاون وزیر آموزش و پرورش، مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیر کل امور بین المللی این سازمان، ریاست سازمان صنایع و معادن استان فارس، ریاست سازمان مدیریت و برنامه استان فارس، معاونت اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، عضویت هیات مدیره شرکت عمران و توسعه فارس، مدیرعامل شرکت الکتروموتور منطقه ویژه شیراز،عضویت در مجامع و شوراهای تخصصی در بخش دولتی و خصوصی ،نایب رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی شیراز را در کارنامه دارد.
معافیان در انتخابات 29 اردیبهشت سال جاری مسئول ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی دراستان فارس بود.
شهردار آینده کلانشهر شیراز پیش از این در زمان ارائه برنامه های خود در شورای اسلامی این شهر بر لزوم آرامش دادن به مردم با رفع موانع و مشکلات تاکید کرد و گفت: به دنبال اجرای ایده 'شهرداری شیشه ای' در کلانشهر شیراز هستم.
معافیان افزود: شفافیت در روابط مدیریت شهری با مردم، عقد قراردادهای عمرانی و مشارکتی، دسترسی همگانی به اطلاعات و تدوین چهارچوب مناسب برای از بین بردن توافق های غیرشفاف و شائبه برانگیز از محورهای شهرداری شیشه ای است.
وی گفت: جابجایی مشاغل آلاینده و مزاحم، ایمن سازی شهری، تحول در ساختار مدیریت و منابع انسانی، ساماندهی مهاجران، برخورد قاطع با متخلفان و جلوگیری از انحصار و تبعیض در دستور کار اینجانب در دوره تصدی شهرداری شیراز خواهد بود.
6122 / 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

نظر شما