شناسهٔ خبر: 21484946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین تلاشها برای رفاه زائران عتبات عالیات در مرز خسروی

خبرگزاری صداوسیما

مدیرکل دفتر برنامه ریزی توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: تلاش مسئولان ایجاد زیرساخت‌های مطلوب در مرز رسمی خسروی برای تردد زایران اربعین است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مجید عبداللهی مدیرکل دفتر برنامه ریزی توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها  آخرین تلاشها برای رفاه زائران عتبات عالیات در مرز خسروی و دهیاری‌های کشور در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی و زیرساخت‌های اربعین گفت: امروز به منظور بررسی روند پیشرفت زیرساخت‌های اربعین و اقدام هایی که برای تسهیل در تردد زایران در قصرشیرین صورت گرفته بازدیدی از مرز و مجموعه پایانه داشتیم.
وی اظهار کرد: اقدام‌های بسیاری خوبی از سوی کمیته زیرساخت اربعین با تلاش دستگاه‌های مامور انجام شده است و بخش زیادی از مسیر بهسازی شده و تن‌ها یک بخشی از جاده از سرپل ذهاب در سه راهی قره بلاغ به منظور اصلاح نقطه هندسی عملیات در دست اجرا است که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان مهر تکمیل می‌شود.
این مقام مسئول گفت: کار احداث پنج توقف گاه در قصرشیرین تا مرز خسروی نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هفته آینده برج‌های نوری در این توقف گاه‌ها نصب می‌شود و کار احدداث سرویس‌های بهداشتی در آن‌ها نیز در دست انجام است.
وی گفت: همچنین توقف گاه خودروهای عمومی در قصرشیرین نیز با ۱۱ هکتار از امروز عملیات آن آغاز شد که تا پایان مهر کار احداث شش توقف گاه به اتمام می‌رسد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: با مصوبه ستاد مرکزی اربعین تعداد گیت‌های مستقر در پایانه از ۱۲ به ۶۰ گیت افزایش می‌یابد تا کار خروج زایران با تسهیل انجام شود.
وی گفت: کار جانمایی گیت‌ها نیز از سوی پلیس امنیت و دستگاه‌های متولی انجام می‌شود و پس از آن عملیات ساخت آن از سوی راه و شهرسازی انجام می‌شود که تا ۱۵ مهرماه نیز این بخش تکمیل خواهد شد.
وی گفت: پیش بینی برق اضطراری و آب و همچنین ۲۷۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زایران از قصرشیرین و محل توقف گاه‌ها به مرز نیز در دستور کار قرار دارد.
عبداللهی اضافه کرد: تا کنون ۷۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری به شهرداری استان کرمانشاه برای بحث ایجاد زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه با مجموعه اقدام‌های انجام شده نگرانی در خصوص زیرساخت‌های اربعین در قصرشیرین وجود ندارد، اضافه کرد: تن‌ها نگرانی ما مربوط به عراق است که دراین خصوص نیز در نشستی با حضور استاندار کرمانشاه با معاون وزیر کشور عراق هماهنگی‌های لازم برای پذیرش زایران و ایجاد زیرساخت‌های لازم در آن سوی مرز انجام شده است.

نظر شما