شناسهٔ خبر: 21484191 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

دولت ترامپ تبادل زندانیان با ایران را بررسی می‌کند

یک رسانه آمریکایی مدعی شده دولت این کشور در حال بررسی برخی گزینه‌ها، از جمله تبادل زندانیان با ایران، برای آزادی شماری از اتباع آمریکایی است که مطابق ادعاها در ایران بازداشت شده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری تسنیم: منابع آگاه ادعا کرده‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی گزینه‌های متعددی برای آزاد کردن شهروندان آمریکایی بازداشت‌شده در ایران است.

مجله فارن‌پالیسی به نقل از منابع ادعا کرده گزینه‌هایی که کاخ سفید در حال بررسی آنها است تدابیر تنبیهی برای اعمال فشار بر ایران و رایزنی از طریق یک میانجی برای تبادل احتمالی زندانیان را شامل می‌شود.

منابع آگاه از اظهارنظر درباره اینکه کدام دولت خارجی می‌تواند به عنوان میانجی احتمالی ایفای نقش کند و اینکه آیا اتباع ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا هم جزو توافق برای مبادله زندانیان خواهد بود، خودداری کرده‌اند.

دولت ترامپ از اظهارنظر درباره ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش خودداری کرده است.

«فارن‌پالیسی» در ادامه این ادعا نوشته دولت ترامپ در صورت تصمیم برای انجام این اقدام، ممکن است از «برت مک‌گورک»، از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا که در تبادل قبلی زندانیان میان واشنگتن و تهران نقش محوری داشت بخواهد از ارتباطاتش در تهران برای پیشبرد این طرح استفاده کرد.

دولت آمریکا قبلاً در بیانیه‌هایی مداخله‌جویانه از دولت ایران خواسته دو محکوم امنیتی به نام‌های «باقر نمازی» و پسرش سیامک که در شعبه 15 دادگاه انقلاب ایران به جرم همکاری با دولت آمریکا به 10 سال حبس محکوم شده‌اند را آزاد کند.

جیرد گانسر، یکی از وکلای نمازی‌ها به فارن‌پالیسی گفت: «ما از دولت ترامپ می‌خواهیم هر چه زودتر با دولت ایران به طور مستقیم جهت بحث درباره احتمال تبادل زندانیان وارد گفت‌وگو شود.»

نظر شما