شناسهٔ خبر: 21482282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نماینده سمنان مهدیشهر و سرخه:

قطار محلی سمنان - مشهد در مهرماه راه اندازی‌ مي‌شود

نماینده مردم شهرستانهای سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به مطالبه مردم حوزه انتخابیه درخصوص قطارمحلی سمنان مشهد و وعده مسئولین راه آهن اشاره نمود و اظهار داشت: قطار محلی سمنان مشهد و سمنان تهران یکی از خواسته های به حق مردم حوزه انتخابیه است و حدود ۳۰۰ هزار نفر از مردم سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه از این قطار و امکانات این ایستگاه استفاده می کنند.

صاحب‌خبر -
 دکتر احمد همتی در نشست بررسي مشكلات راه آهن سمنان گفت: قطار محلی که خواسته مردم شریف حوزه انتخابیه می باشد و طبق نامه ارسالی مهندس زادخور مدیرکل راه‌آهن شمال‌ شرق باید در تاریخ 10مهرماه راه اندازی شود.

وي در ادامه به راه اندازی پله برقی ایستگاه راه آهن سمنان تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به وارد شدن پله های برقی برای ایستگاه سمنان امیدواریم طبق قولی که توسط مدیرکل راه‌ آهن شمال‌ شرق داده شده این پروژه در دهه فجر راه اندازی و افتتاح گردد.

نماينده سمنان، مهديشهر و سرخه در ادامه اظهار داشت: پیگیر قطار حومه ای گرمسار به سمنان هم هستیم و طبق فرمایشات آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی قطار حومه ای تا  سمنان ادامه پیدا خواهد کرد، همچنین با پیگیریهای دفتر نماینده و فرمانداری سمنان با وعده زادخور مدیرکل راه‌آهن شمال‌ شرق در خصوص مسیر دوم زیرگذر خیرآباد این پروژه نیز در مهرماه انجام می شود

فرماندار سمنان نیز در این نشست به برخی از پروژه ها و نیازمندی های ایستگاه راه آهن سمنان اشاره نمود و اظهار داشت: شهر سمنان نیاز ویژه به راه آهن دارد و قطار محلی حداقل انتظار مردم از فرماندار، نماینده و استاندار است.

سيد عباس دانايي در ادامه به هم افزایی بیشتر در این خصوص تاکید کرد و اظهار داشت: ارتقای قطار محلی، ارتقای ایستگاه راه آهن، سهمیه از قطار های دیگر، محوطه سازی، پله برقی و ایستگاه شهرک صنعتی از خواسته های ما است.

فرشاد زادخور مدیرکل راه‌آهن شمال‌ شرق به استفاده بهینه از سالن قدیمی ایستگاه سمنان اشاره کرد و اظهار داشت: در صدد این هستیم تا با کمک مسئولین از  سالن قدیمی ایستگاه راه آهن به عنوان بازارچه صنایع دستی و نمایشگاه آثار باستانی و میراث فرهنگی استفاده کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: دوبله کردن خط راه آهن خیرآباد در حال انجام است و در خصوص پله برقی ایستگاه سمنان با توجه به خرید آن بزودی جهت نصب اقدام خواهد شد. همچنین به دنبال سرویس ریلی برای مسیر سمنان_تهران به صورت ۶ تخته و کوپه ای هستیم.

فرشاد زادخور با اشاره به بند۲۴ و ۲۵ برنامه ششم اظهار داشت: در برنامه ششم به صراحت به حمل و نقل ریلی اشاره شده و مجلس و دولت توجه ویژه ای به حمل و نقل ریلی دارند.

وی در ادامه گفت: با کشورهای ایتالیا و چین قرارداد راه آهن برقی بسته شده و در مرحله مبادله اطلاعات هستیم. در صورت انجام آن سرعت قطار ها به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و پیش بینی می کنیم از بهار سال آینده عملیات اجرایی آن شروع شود و حداکثر تا ۳ سال بعد پروژه تحویل شود.

نظر شما