شناسهٔ خبر: 21480600 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اعتراض دختر مریوانی به اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری/ ناکامی رتبه سه رقمی در رسیدن به دانشگاه فرهنگیان

دختر مریوانی که پس از قبول نشدن در دانشگاه فرهنگیان سنندج اعتصاب غذا کرده بود در بیمارستان بستری شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گلاویژ ارژنگی فرزند فاتح دانش آموز مریوانی در کنکور سراسری سالجاری رتبە ۳۴۵ کنکور و نفر اول رشتە انسانی دختران شهرستان مریوان بدون احتساب امتیاز خاصی کسب کرد.

فاتح ارژنگی پدر گلاویژ با بیان اینکه دختر وی از دانش آموزان ممتاز مدرسه نمونه دولتی شایستگان مریوان بود و در کنکور امسال رتبه سه رقمی کسب کرد گفت: دخترم خیلی دوست داشت در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل دهد.

 وی ادامه داد در مرحلە اول انتخاب رشتە در دانشگاه فرهنگیان بنت‌الهدی سنندج پذیرفتە شد و مراحل گزینش را نیز با نمرە کامل قبول شد. اما در زمان اعلام نتایج که اواخر هفته گذشته اعلام شد به جای اولویت اول که دانشگاه فرهنگیان بود اولویت ۲۹ -رشته حسابداری- پذیرفته شده بود.

پدر این دانش آموز افزود اعتراض و ناراحتی دختر بنده به این دلیل است که چرا باید فردی که رتبه خیلی بیشتر از وی را کسب کرده است در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شود، اما وی با رتبه سه رقمی در این دانشگاه پذیرفته نشود.

وی با بیان اینکه نسبت به این موضوع به سازمان سنجش اعتراض کرده است، گفت: روز سه شنبه ۲۸ شهریورماه زمان اعلام نتیجه نهایی به ماست.

گلاویژ ارژنگی بدلیل ناراحتی از این موضوع گوشه‌گیر و اعتصاب غذا روز دوشنبه بدلیل بدحالی به بیمارستان فجر مریوان منتقل شد که بعد از گذشت چند ساعت از بیمارستان مرخص شد.

فاتح ارژنگی گفت: حال گلاویژ خوب است و هم اکنون در منزل استراحت می‌کند و منتظر پاسخ سازمان سنجش است.


اعتراض دختر مریوانی به اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری/ ناکامی رتبه سه رقمی در رسیدن به دانشگاه فرهنگیان


گفتنی است کانال تلگرامی فرهنگیان روز گذشته در پستی خبر این دختر مریوانی را با این تیتر فریاد دختری روستایی منتشر کرد که با جوابیه آموزش و پرورش استان کردستان همراه بود متن جوابیه به این کانال بدین شرح است:

جوابیه اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان در خصوص دختر مطلبی با عنوان فریاد دختری روستایی

مدیریت محترم کانال اخبار فرهنگیان

با سلام

در پاسخ به مطلب مندرج در آن کانال در روز یکشنبه مورخ ۲۶ شهریور ۹۶ با عنوان فریاد دختری روستایی از شهرستان مریوان و اعتراض ایشان در خصوص نتایج کنکور متن جوابیه ذیل جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی ارسال می‌گردد:

آزمون کنکور سراسری دارای فرآیند مشخصی می‌باشد که هر ساله از طریق سازمان سنجش برگزار و نتایج آن نیز بعد از طی مراحلی اعلام می‌شود.

روال جذب و پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان نیز به این صورت می‌باشد که بعد از اعلام اسامی دو برابر ظرفیت، داوطلبان واجد شرایط و معرفی شده، در مصاحبه تخصصی شرکت نموده و در نهایت با محاسبه مجموع امتیازات شامل نمره علمی، نتایج مصاحبه تخصصی و بر اساس تعیین رشته و اولویت‌های انتخابی افراد واجد شرایط پذیرفته و توسط سازمان سنجش آموزش کشور معرفی می‌شوند.

ضمنا افرادی که به نتایج آزمون کنکور سراسری اعتراض دارند بر اساس اعلام سازمان سنجش می‌توانند از طریق قانونی و در مهلت مقرر با مراجعه به سایت سازمان و تکمیل فرم، مراتب اعتراض خود را اعلام نمایند؛ لذا درج چنین مطالب و نشر آن وجاهت قانونی نداشته و موجب تشویش اذهان خواهد شد و بهترین راه پیگیری طی مراحل قانونی است.

گفتنی است بعد از اعلام نتایج کنکور به فاصله چند روز، کارنامه افراد از طریق سازمان سنجش آموزش کشور صادر و در آن جزییات، ریز نمرات و علل عدم قبولی داوطلبان با کدهای خاص، مشخص و به صورت شفاف به داوطلبان اعلام و سپس داوطلبان می‌توانند بر اساس کد‌های اعلام شده نسبت به درخواست تجدید نظر از مراجع قانونی اقدام نمایند.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان

رونوشت: مرکز محترم اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت متبوع جهت استحضار

نظر شما