شناسهٔ خبر: 21479708 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

به گفته کارشناسان مورگان استنلی

قیمت بالای آیفون X عامل اصلی موفقیت آن می باشد

دیجیاتو

قواعد اقتصادی اینگونه حکم می کند که قیمت بسیار بالای خرده فروشی آیفون X، دهمین موبایل اپل را به دستگاهی برای قشر خاص و نسبتاً مرفه جامعه بدل نماید.

صاحب‌خبر -

گروه فناوری _ قواعد اقتصادی (و عقل سلیم) اینگونه حکم می کند که قیمت بسیار بالای خرده فروشی آیفون X، دهمین موبایل اپل را به دستگاهی برای قشر خاص و نسبتاً مرفه جامعه بدل نماید. هرچه باشد، مدل پایه این تلفن همراه 1000 دلار قیمت دارد و قیمت مدل 256 گیگابایتی آن هم به 1150 دلار می رسد.

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از دیجیاتو ، حال شرکت «مورگان استنلی» که از معتبر ترین ارائه دهندگان خدمات مالی و اقتصادی در سطح جهان محسوب می شود، می گوید این قیمت بالا، افزایش تقاضا را نیز در پی خواهد داشت. «کتی هیوبرتی» یکی از تحلیلگران این مؤسسه معتقد است:

افزایش قیمت [آیفون X] که به خاطر نوآوری های آن ایجاد شده، افزایش بی سابقه تقاضا برای این دستگاه را به همراه دارد و مانع فروش آن محسوب نمی شود.

قیمت بالای آیفون X عامل اصلی موفقیت آن می باشد

به گفته این کارشناس اقتصادی، اپل همواره عرضه و فروش محصولاتی با کیفیت و نوآورانه با قیمت بالا را در دستور کار خود داشته. او می گوید طبق اطلاعات موجود، تقاضا برای مدل های مختلف آیفون به میانگین قیمت فروش آنها بستگی دارد و هرچه قیمت بیشتر شود، تقاضا هم بالا می رود.به لطف هواداران پر و پا قرص، اپل اصلاً نگران فروش آیفون 10 نیست.

به نظر می رسد اهالی کوپرتینو هم به خوبی این روند را درک کرده اند و نگران وضعیت فروش آیفون X با این قیمت گزاف نیستند. هیوبرتی می افزاید اپل برندی جاه طلب است و محصولات با کیفیت و نوآورانه را با قیمت بالا عرضه می کند. به همین دلیل، این شرکت از روند منطقی کاهش عرضه ناشی از افزایش قیمت پیروی نمی کند و هرچه میانگین قیمت فروش محصولاتش بیشتر شوند، تقاضا برای آنها نیز افزایش می یابد.

قیمت بالای آیفون X عامل اصلی موفقیت آن می باشد

البته مورگان استنلی هواداران متعصب این برند را عامل اصلی این روند غیر منطقی می داند. چند ماه قبل این مؤسسه به بررسی بازار موبایل آمریکا پرداخت و اعلام کرد 92 درصد از کاربران کنونی آیفون، تصمیم دارند موبایلشان را در سال جاری تعویض کنند و آیفون جدید را بخرند.

به همین دلیل، پیش بینی می شود اپل در ماه های باقیمانده از سال 2017 و همچنین سال آتی عملکرد مالی فوق العاده ای داشته باشد. مورگان استنلی پیش بینی ارزش سهام اپل برای 18 ماه آتی را از 182 به 194 دلار افزایش داده است. هم اکنون هر سهم اپل به قیمت 158 دلار خرید و فروش می شود.

نظر شما