شناسهٔ خبر: 21478443 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آزادسازی بیش از 130 کیلومتر مربع دیگر از مرزهای سوریه با عراق

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ارتش سوریه و هم پیمانانش از آغاز عملیات «والفجر-سه» توانسته‌اند بیش از 130کیلومتر مربع از مرزهای سوریه با عراق را از لوث وجود گروه تکفیری صهیونیستی داعش پازکسازی کنند.
شبکه تلویزیونی العالم با اعلام این خبر افزود: ارتشهای عراق و سوریه و نیروهای مشترک و هم پیمان با هماهنگی با یکدیگر به سوی شهر مرزی قائم عراق و شهر بوکمال سوریه پیشروی می کنند.
ربیع کله وندی خبرنگار العالم در گزارشی با اشاره به تصاویر طوفان شن گفت : ارتش سوریه با وجود طوفان شن و شرایط نامناسب آب و هوایی به پیشروی به سمت شمال و در طول مرزهای عراق و سوریه ادامه می دهد و دامنه کنترلش را از هنگام آغاز عملیات والفجر- سه بیش از 130 کیلومتر مربع گسترش داده است . همزمان نیروهای عراقی و بسیج مردمی عراق از عکاشات به سمت مرزها پیشروی می کنند.
یکی از فرماندهان عراقی گفت:« بیش از 70کیلومتر پیشروی کردیم و سد الوعر را پشت سر گذاشتیم و به سمت منطقه البوکمال می رویم.»
خبرنگار گفت زمین صاف و پهناور و نبود ارتفاعات باعث شده است افراد مسلح نتوانند از خود دفاع کنند و آنان تنها خودروهای زرهی در اختیار دارند که می توانند بمب گذاری کنند یا با افراد انتحاری با این خودروهای زرهی دست به حمله بزنند که ارتش عراق یکی از این خودروهای زرهی را مصادره کرده است.
این فرمانده افزود :« روحیه داعشی‌ها به شدت درهم شکسته است. درگیری‌ها الان در حد تک تیراندازان است و تنها مقاومت آنان نیز خودروهای بمب گذاری شده است. نیروهای دلاور نیز با خودروهای بمب‌گذاری شده مقابله می کنند. روحیه بسیج مردمی و ارتش سوریه بسیار بسیار بالاست.»
خبرنگار گفت ارتش سوریه با گامهایی ثابت به سوی البوکمال پیشروی می کند و همزمان پیشروی نیروهای عراقی نیز به سمت قائم ادامه دارد.
پیشروی نیروهای عراقی باعث شده است امنیت نیروهای سوری در محور عراقی تأمین شود.
خبرنگار گفت مرحله جدید والفجر ادامه دارد تا مرزهای عراق و سوریه از حضور افراد مسلح گروه تروریستی داعش پاکسازی شود و مهم ترین هدف نیروهای سوری رسیدن به شهر مرزی البوکمال است.

نظر شما