شناسهٔ خبر: 21478427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دلیل اصلی افتتاح نشدن بیمارستان آیت‎الله بروجردی لرستان چیست؟

نمایندگی لرستان

شهرستان بروجرد با جمعیت حدود 400 هزار نفر دارای دو بیمارستان دولتی چمران با قدمت 50 ساله و امام خمینی(ره) با قدمتی بالای 100 سال بوده و دارای بافت قدیمی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، با توجه به قدمت بالای این بیمارستان‌ها، کلنگ بیمارستان آیت الله العظمی بروجردی(ره) در سال 86 به زمین زده شد ولی تاکنون افتتاح و به بهره‌برداری نرسیده است. این بیمارستان که دارای تمامی بخش‎ها ازجمله داخلی و جراحی است در 5 طبقه با هزار متر زیربنا ساخته شده است. 

 
بیمارستان آیت ا...العظمی بروجردی(ره) در حال حاضر تکمیل شده و در ایستگاه افتتاح است اما هر از چندگاهی صحبت از افتتاح آن به گوش می‎رسد اما به دلیل کمبود امکانات خبری از آن نیست. 

مهمترین مسئله بیمارستان، سی تی اسکن است 

سبزیان رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد در این باره گفت: پیشرفت فیزیکی بیمارستان آیت ا...العظمی بروجردی(ره) 100درصد است ولی مهمترین مسئله بیمارستان سی تی اسکن آن است. بیمارستان از تجهیزات اولیه برای افتتاح برخوردار است اما به دلیل اینکه دارای بخش‎های جراحی است باید امکانات پیشرفته‎تری در این بیمارستان نصب شود. همچنین این بیمارستان فاقد ام آر آی است و باید برای این بیمارستان ام آر آی نصب و راه‎اندازی شود. 

 
این صحبت‌های رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد در حالی عنوان می‌شود که موضوعات مطرح شده توسط مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی در خصوص عدم افتتاح بیمارستان با هم تناقض دارند. 

مطالبه پیمانکار و تأخیر در راه‌اندازی بیمارستان آیت‌الله بروجردی 

دکتر پیمان آسترکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این باره گفت: مطالبه پیمانکار پروژه بیمارستان آیت‌الله بروجردی از راه ‌و شهرسازی منجر به تأخیر در افتتاح این پروژه شده است. 

 
وی اضافه کرد: این بیمارستان را تجهیز کرده‌ایم اما به دلیل مطالباتی که پیمانکار از اداره کل راه و شهرسازی دارد هنوز تحویل داده نشده است و به محض تحویل بیمار در آن پذیرش و بستری خواهد شد. 

 
پس با صحبت‌های بالای مسئولان، مطالبه پیمانکار و نبود برخی تجهیزات تاکنون باعث شده این بیمارستان که نیاز ضروری شهرستان بروجرد بوده به بهره‌برداری نرسد. 

تقسیم متخصص متناسب با جمعیت شهری صورت نمی‎گیرد 

 
علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره اظهار کرد: افتتاح و بهره‎برداری از این بیمارستان مطالبه اصلی مردم است که هرچه سریع‎تر باید انجام شود. دو بیمارستان شهرستان دارای قدمت بالای بوده و جز آثار تاریخی شهرستان محسوب می‎شوند و وضعیت مطلوبی ندارند. 

 
نماینده مردم بروجرد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان بروجرد دومین شهر استان لرستان از نظر جمعیت است اما تقسیم متخصص متناسب با جمعیت شهری صورت نمی‎گیرد.  با توجه به اینکه شهرستان بروجرد دارای دانشگاه دندانپزشکی و بزرگترین کلینیک دندانپزشکی است خروج از این وضعیت ضروری است. 

 
وی افزود: یکی از معضلات ما این است که بهداشت از درمان ضعیف ‎ تر و پیشگیری از درمان ضعیف‎تر است که می‎طلبد نظر ویژه نسبت به بهداشت داشته باشیم. روستاهای پرجمعیت باید دارای پزشک شب خواب باشند و دراین راستا باید تدابیر لازم اندیشیده شود. نصب ام آر آی باید با همت عالی انجام شود و حیف است که این بیمارستان ناقص افتتاح شود. 

بستر برای افتتاح این بیمارستان فراهم است 

همچنین عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: بستر برای افتتاح این بیمارستان فراهم است ولی اصرار برای این است که کامل افتتاح شود. یکی از دغدغه‎های مردم بهداشت است، گاهی بیماران در راهروهای بیمارستان بستری می‎شوند که این در شان مردم نیست. 

 
نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان دارای 400 هزار نفر جمعیت است، نصب ام آر آی و سی تی اسکن در این بیمارستان ضروری است. 

 
گودرزی اضافه کرد: تابلو این بیمارستان فوق تحصصی است و در شان این بیمارستان نیست که در زمینه پزشک متخصص کمبود داشته باشد. 

برای شهر بروجرد داشتن چند بیمارستان جنرال منفعتی ندارد 

دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز در این باره گفت: مشکلی برای نصب سی تی اسکن در این بیمارستان وجود ندارد و قابل جابه‌جا کردن است. برای ام آر آی این بیمارستان باید مجری ساخت بیاید و جا و مکان آن را تایید کند و به نام همین بیمارستان ساخته می‎شود و امکان جابجایی به بیمارستان دیگر نیست. 

 
 معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان مکان نصب ام آر آی را مشخص کند؛ تمام تلاش بر این است این بیمارستان هرچه زودتر راه‎اندازی شود. 

 
جان بابایی اضافه کرد: می‎توان زمان دقیقی را برای افتتاح بیمارستان اعلام کرد، بیمارستان تکمیل و تجهیزات چهارگانه نصب شده ولی در تلاش هستیم تا بیمارستان به صورت کامل افتتاح شود و در اختیار مردم قرار گیرد. 

 
وی بیان کرد: برای جذب نیرو در بخش ‎های خدمات آزمون برگزار شده که تعدادی از آنها جذب می ‎ شوند اما در بحث نیروهای تخصصی که شامل پزشک و پرستار می شود در نظر داریم 100 نیروی پرستار در این بیمارستان مشغول به کار شود که یا این نیروها از آزمون ‎های گذشته هستند و یا دوباره آزمونی برگزار می‎شود. 

 
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: برای شهر بروجرد داشتن چند بیمارستان جنرال منفعتی ندارد و نیاز است که همه تخصص ‎ ها در یک جا جمع شوند تا در صورت نیاز بیمار، بتوانند خدمات بهتری را ارائه دهند. 

 
جان بابایی با اشاره به بیمارستان‌های خصوصی، خاطرنشان کرد: هرچه بیمارستان ‎ های خصوصی فعال ‎ تر شوند بهتر می ‎ تواند در بیمارستان ‎ های دولتی خدمات بهتری را ارائه داد. 

 
وی با اشاره به استقرار پزشکان در روستاها، گفت: نیاز است روستاهایی که در مرکزیت هستند و یا روستاهای پر جمعیت برای پزشک دائم در روستا درخواست ‎ هایی داده شود تا این موضوع بررسی و اقداماتی صورت گیرد. 

 
‎به هر حال امیدواریم برای تحقق یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان بروجرد که رفع کمبود فضای بهداشتی و درمانی است، بیمارستان آیت‌الله بروجردی هر چه سریعتر به چرخه درمان اضافه شود. 

 
گزارش از زهره گودرزی، خبرنگار ایسنا


انتهای پیام

نظر شما