شناسهٔ خبر: 21478393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تجزیه عراق سیاست غرب برای ایجاد ناامنی در خاورمیانه است

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به وجود دست‌های پشت پرده در خصوص تجزیه عراق، گفت: این اقدام سیاست کشورهای غربی در راستای ایجاد ناامنی در منطقه است.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به وجود دست‌های پشت پرده در خصوص تجزیه عراق، گفت: این اقدام سیاست کشورهای غربی در راستای ایجاد ناامنی در منطقه است.
 
سردار محمدحسین رجبی با اشاره به وضعیت منطقه و همچنین تلاش ها برای تجزیه کشور عراق، اظهار داشت: سیاست گذاری ها در این خصوص در سطح ملی انجام می شود و ما در حوزه منطقه ای و استانی برنامه ریزی های خود را بر اساس دستورات کشور و همچنین متناسب با نیازهای منطقه ای و استانی انجام داده ایم.
 
وی با اشاره به مرز مشترک استان کردستان با شمال عراق، ادامه داد: بر اساس وضعیت استان کردستان و مرز مشترک با شمال عراق، پیش بینی های لازم نیز در استان ماه صورت گرفته و بر اساس مسائل روز این برنامه ریزی ها و پیش بینی های نیز تغییر می کند و ما در این بخش هیچ گونه مشکلی نداریم.
 
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به پیش بینی های صورت گرفته در استان کردستان در خصوص وقوع هر گونه اتفاقی در کشور عراق اشاره کرد و گفت: متناسب با هر عملی ما نیز عکس العمل مناسب با موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد و تمامی موارد مرتبط با موضوع تجزیه شمال عراق نیز به صورت ویژه رصد و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به وجود امنیت و آرامش در استان کردستان علیرغم تمامی دشمنی های صورت گرفته، بیان کرد: همراهی مردم کردستان در راستای تامین این امنیت و آرامش قابل توجه بوده و بدون شک ما مشکلی در این حوزه نخواهیم داشت و مردم استان کردستان همچنان همراه هستند و از این امنیت و آرامش در منطقه ای که پر از نا امنی است حفاظت می کنند.
 
وی با بیان اینکه استقلال اقلیم کردستان عراق و تجزیه این کشور از ابتدا یک اقدام اشتباه بوده و خواهد بود، یادآور شد: کسانی که امروز مدیریت این کار را بر عهده گرفته اند اگر از عواقب این کار خبر داشتند حتما در اولین فرصت در خصوص کار خود تجدید نظر می کردند چرا که این اقدام از ابتدا اشتباه است.
 
سردار رجبی با بیان اینکه تجزیه کشور عراق هیچ دستاوردی برای مردم کرد این کشور به دنبال ندارد، افزود: کسانی که مدعی اند با این کار به مردم کرد کشور عراق خدمت می کنند، سخت در اشتباه هستند چرا که این اقدام هیچ دستاوردی برای مردم کرد کشور عراق به دنبال ندارد.
 
وی گفت: تجزیه شمال عراق دستور و برنامه کشورهای غربی به ویژه رژیم صهیونیستی است و آن فردی که امروز مدعی تلاش برای خدمت به مردم کرد کشور عراق است، خود کاره ای نیست بلکه سیاست ها و برنامه های دیگران را در این منطقه اجرا و پیاده سازی می کند.
 
وی با اشاره به وجود گروهک های تکفیری تروریستی به ویژه داعش در منطقه، اظهار داشت: کسانی که امروز دنبال استقلال و تجزیه کشور عراق هستند باید ابتدا به فکر دفع فتنه داعش باشند چرا که هنوز منطقه ای وجود این تکفیری های پاک نشده و بنابراین نباید فضا را برای قدرت گیری مجدد آنها فراهم کرد.
 
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان عنوان کرد: کسی که امروز برای استقلال شمال عراق تلاش می کند، اگر مدافع مردم کرد این کشور است باید ابتدا به فکر آزادسازی زنان و کودکان کرد ایزدی اسیر داعش باشد نه اینکه سیاست های یکی دو کشور را در منطقه دنبال کند.
 
وی با اشاره به جنایت های داعش در منطقه به ویژه در حق کردهای ایزدی در کشور عراق، بیان کرد: شما اگر راست می گوید و برای خدمت به مردم کرد کشور عراق آستین بالازده اید باید ابتدا با گروهک تکفیری و تروریستی داعش در منطقه مبارزه کنید که جنایت های آنها هنوز تمامی ندارد.
 
سردار رجبی با اشاره به اینکه تجزیه کشور عراق به ویژه شمال این کشور مورد حمایت نخبگان کردزبان نیست، بیان کرد: این اقدام مورد حمایت هیچ نخبه ای که دل در گرو حمایت از مردم کرد کشور عراق دارد نیست و به همین دلیل کاری اشتباه به شمار می رود.

نظر شما