شناسهٔ خبر: 21478243 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرطرح بازآفرینی پهنه شمال شرق: حاشیه نشینی در شهرها شتاب گرفته است

شیروان- ایرنا- مدیر طرح بازآفرینی پهنه شمال شرق کشور گفت:70 درصد جمعیت کشوردر سال 95 شهری و30 درصد آن هم روستایی بوده اند و به علت رشد روزافزون شهرنشینی، حاشیه نشینی هم گسترش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر طالبی چهارشنبه در نشست شورای اداری شیروان با اشاره به بازآفرینی شهری اظهار کرد: حاشیه نشینی، بافت فرسوده، بافت تاریخی، روستاهایی که به شهر ملحق شده اند و لکه های ناکارآمد 5 عرصه اصلی در حوزه بازآفرینی شهری است که باید به آن توجه کنیم.
وی با بیان اینکه سرعت رشد شهرنشینی بعد از انقلاب بیشتر شده است گفت: طالبی با اشاره به اینکه هم اکنون 11.5 میلیون نفر حاشیه نشین در کشور داریم افزود: متاسفانه این سرعت بیشتر می شود.
مدیرطرح بازآفرینی پهنه شمال شرق کشور با بیان اینکه مشهد 1،5 میلیون نفر حاشیه نشین و 3 میلیون نفرجمعیت اصلی دارد گفت: نماد فقر شهری در حاشیه نشینی است که سرعت پیدا کرده است.
طالبی با بیان اینکه در پهنه شمال شرق کشور در بازآفرینی بعد از سبزوار، شیروان پیشتازترین شهر در خراسان شمالی و خراسان رضوی است که این خود نشان می دهد پتانسیل و ظرفیت آن را دارد و جمعیت روستایی و شهری آن بسیار متعادل است.
وی در ادامه اظهار کرد: دولت برای 4 سال آینده سعی دارد حداقل فقر مطلق را به فقر نسبی تبدیل کند.
فرماندار شیروان هم در این نشست گفت: با توجه به خشکسالی سال جاری نهاده های مورد نیاز کشاورزی باید تامین شود.
عباسعلی صفایی با بیان اینکه خیلی از مزارع برداشت نشده و نیاز به تسهیلات و نهاده های دامی داریم اظهار کرد: در کمک به دامداری ها بحث تامین علوفه صورت گیرد.
وی با اشاره به بحث مصرف آب گفت: با توجه به کاهش حجم آب در پشت سد شیروان امکان بهره برداری از آب برای شرب مناسب نیست.
صفایی با بیان اینکه از چاه های جایگزین آب استفاده می شود و نمی گذارند آب قطع شود افزود: باید در مصرف آب صرفه جویی شود از سویی برخی روستاها در پرداخت وجوه آب بها بی تفاوت هستند که باید توجه لازم صورت گیرد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/6042
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

نظر شما