شناسهٔ خبر: 21478240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت:

رشت با وجود تالاب عینک می‌تواند به‌عنوان نخستین "تالاب شهر‌" کشور مطرح شود

R7877/P41362/S6,71/CT11

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت گفت: پیوستن تالاب عینک به کنوانسیون رامسر می‌تواند رشت را به‌عنوان نخستین "تالاب شهر‌" ایران در دنیا مطرح کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدحسن عاقل‌منش صبح امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با تسلیت فرا‌رسیدن ایام محرم الحرام و سوگواری سرور سالار شهیدان با بیان اینکه عشق و شور حسینی موجب همکاری همگانی در برگزاری مراسمات محرم می‌شود اظهار داشت: باید تلاش کنیم برگزاری برنامه‌ها با محوریت مردم انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بحث واگذاری استند‌های تبلیغاتی برای هیئت‌های عزاداری و با تاکید بر اینکه مقوله مذکور اقدام مطلوبی است تصریح کرد: باید از تمامی توان برای برگزاری هرچه بهتر مراسمات عزاداری شهدای کربلا در شهر رشت استفاده کرد.

عاقل‌منش با بیان اینکه با بازگشایی مدارس و ورود حجم انبوه دانش‌آموزان و دانشجویان به شهر، حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری نیازمند توجه بیشتر است تاکید کرد: ارائه سرویس رایگان اتوبوسرانی همزمان با اول مهر از جمله مصوبات شورای پنجم شهر رشت است.

وی با اشاره به طرح پیوست تالاب عینک به کنوانسیون رامسر و با تاکید بر اینکه با بررسی کارشناسان در این حوزه می‌توان شهر رشت را به‌عنوان نخستین "تالاب شهر" در کشور مطرح کرد افزود: شهر رشت همواره با داشتن نخستین کتابخانه و داروخانه در کشور سرآمد بوده اما در سال‌های اخیر کمتر شاهد این رویداد بودیم. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت پیوستن رشت به تالاب شهر‌ها را یک رویداد نخستین دیگر برای شهر رشت عنوان کرد و با بیان اینکه نهم مهر ماه آخرین فرصت ارسال مدارک لازم جهت این اقدام است گفت: باید از فرصت پیش آمده در راستای توسعه، شکوفایی و مطرح کردن شهر رشت به‌طور ویژه بهره برد.

عاقل‌منش با اشاره به مراسم تکریم از بازنشستگان شهرداری رشت و با تاکید براینکه مراسم مذکور در شأن و منزلت این افراد زحمتکش نبود بیان کرد: باید در مراسمات شأن، منزلت و تلاش افراد به‌درستی مد‌نظر قرار گرفته و مراسم اخیر تکریم از بازنشستگان شهرداری رشت این ویژگی را نداشت.

وی با تاکید بر تشییع پیکر شهدا و تدفین این پیکر‌های پاک در پارک‌های شهر رشت و با بیان اینکه باید با فضاسازی مطلوب و در شأن شهدا مکان دفن شهدای گمنام در پارک‌ها را از حالت غریبانه خارج کرد افزود: مدیران شهرداری منطقه پنج باید توجه ویژه‌ای به مجموعه مکان دفن شهدای گمنام در پارک‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما