شناسهٔ خبر: 21478238 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

32 هزار کلاس اولی در لرستان ورود به مدرسه را جشن گرفتند

خرم آباد - ایرنا - 32 هزار دانش آموز کلاس اولی در لرستان همزمان با سراسر کشور روز نخست ورود به مدرسه را جشن گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در آئین جشن شکوفه ها که در سالن همایش های جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد گفت : احترام به پدر و مادر ، معلمان و تحصیل علم و دانش و نشاط و ورزش در مدارس باید سرلوحه دانش آموزان قرار گیرد.
حبیب الله خجسته پور بیان کرد: امسال آغاز سالتحصیلی جدید مقارن با هفته دفاع مقدس و ایثارگری شهدا و جانبازان ، ماه محرم و یاد آور خوبی های امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان است.
وی تاکید کرد: در این راستا باید تلاش کرد با کسب و علم ودانش قدردان زحمات جانبازان و شهدا و رهروان خوبی برای ابا عبدالله حسین (ع) و یاران ایشان باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این آئین گفت: همه ما فرزندان ایران هستیم و کشور و سرزمینمان را دوست داریم و به سرمایه ها و ظرفیت های آن لطمه نخواهیم زد.
خدانظر دریکوند افزود: برای سربلندی ایران عده ای جان خود را ایثار کردند و شهید وجانباز شدند و ما باید قدردان زحمات آنان باشیم.
به گفته وی با آغاز سال تحصیلی جدبد هیچ کلاسی در سطح استان بدون معلم نخواهد بود.

** 1900دانش آموز کلاس اولی در پلدختر راهی مدرسه شدند
مدیر آموزش و پرورش پلدختر گفت: یکهزار و 900 دانش آموز کلاس اول در این شهرستان راهی مدارس شدند.
علی جودکی روز چهارشنبه در حاشیه زنگ شکوفه ها که به صورت نمادین در دبستان شهید کاظمی شهر پلدختر برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : از این تعداد یکهزار کودک پیش دبستانی و 900 دانش آموز کلاس اولی هستند.
وی افزود: با توجه به تقارن آغاز سال تحصیلی با ایام محرم و سوگواری امام حسین (ع) در مدارس شهرستان پلدختر برنامه هایی تدوین شده تا به این مناسبت اجرا شود.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است .
در حال حاضر 320 هزار دانش آموز در چهار هزار و 200 آموزشگاه استان تحصیل می کنند.
/7272/7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی - فاطمه مهرابی **انتشاردهنده:محمد علیدوستی

نظر شما