شناسهٔ خبر: 21478204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 500 بقعه متبرکه گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 500 بقعه متبرکه و امام زادگان استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گیلان افزود: این طرح از 31 شهریور همزمان با اولین روز ماه محرم در این تعداد از بقاع متبرکه و امام زادگان استان آغاز و تا 28 آبان ادامه دارد.
وی اظهار کرد: این طرح با هدف تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش در حوزه سیدالشهدا، تغزیه داری و روضه خوانی اجرا می شود.
حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی در 50 بقعه متبرکه و امام زادگان، تجمع بزرگ لبیک یا حسین، همایش نوجوانان حسینی ، همایش رهروان زینبی از جمله برنامه های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در استان است.
وی خاطر نشان کرد: حضور 300 مبلغ بومی و اعزامی از قم ، سیاهپوش کردن و غبارروبی بقاع متبرکه و برپایی خیمه های معرفت از دیگر برنامه های در اجرای این طرح است.

*قمه زنی در عزاداری های امام حسین (ع) وهن اسلام است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در ادامه نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قمه زنی در عزاداری های امام حسین (ع) موجب وهن اسلام است.
وی با بیان این که دشمن تلاش می کند تا از طریق وارد کردن بخشی از خرافات در مکتب سیدالشهدا ضربه بزند، خاطر نشان کرد: بایستی اصل خرافات برای مردم روشنگری شود.
وی امر به معروف و نهی از منکر، رعایت حجاب و عفت اسلامی، عزت، ایثار، عبادت و رعایت اخلاق انسانی را از پیام های محرم عنوان و تصریح کرد: تبلیغ محرم و رساندن پیام آن یک وظیفه دینی و انقلابی ما است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بیان داشت: دنیای امروز تشنه معارف حسینی و اهل بیت است و ما می توانیم فرهنگ و ارزش های دینی مان را در قالب محرم به دنیا برسانیم.
بیش از 900 بقعه متبرکه در استان گیلان وجود دارد.
31 شهریور روز اول محرم است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030

انتهای پیام /*

نظر شما