شناسهٔ خبر: 21478160 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

به مناسبت اربعین شهید حججی؛

یادواره ادبی چله کوچ چهلچله برگزار می شود

یادواره ادبی چله کوچ چهلچله ویژه گرامیداشت اربعین سردار شهید مدافع حرم محسن حججی فردا، پنجشنبه ۳۰ شهریورماه در موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیرماه (سرچشمه) برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری یادواره ادبی چله کوچ چهلچله ویژه گرامیداشت اربعین سردار شهید مدافع حرم محسن حججی صبح امروز در مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام سیدعبدالله حسینی دبیر این یادواره در ابتدای نشست گفت: در ماجرای شهادت شهید محسن حججی دست خدا در کار بود تا این حد ایشان در جهان مطرح شوند. در مورد شهادت شهید محسن حججی می توان از همان جمله ای استفاده کرد که حضرت زینب(س) درباره شهادت اباعبدالله حسین استفاده کرد و گفت: چیزی جز زیبایی ندیدم، در مورد شهید حججی هم هیچ چیزی جز زیبایی وجود ندارد. به بیانی می توان گفت امروزه محسن ما چگورای مردم مسلمان جهان شده است. به قول رهبری شهید حججی حجتی مقابل چشمان همگان شد.

وی افزود: صحنه دستگیری ایشان، رفتار زینب وارانه خانواده اش و صلابت چهره ایشان هنگام دستگیری همه و همه دست به دست هم داد تا شهید حججی را به یک چهره حماسه ساز تبدیل کند و موجب تقویت روحیه سایر همکاران خود شد. حال در این میان ما به عنوان کسانی که باقی ماندیم باید وظیفه خود را به درستی انجام دهیم. تا به حال چندین برنامه درباره مقام شهید حججی تدارک دیده بودیم که یکی از آنها روز یکشنبه در قم برگزار شد. این برنامه با همکاری حوزه علمیه قم و چند سازمان انقلابی در رواق امام خمینی حرم حضرت معصومه با حضور خانواده شهید برگزار شد.

مشاور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: برنامه چله کوچ چهلچله یک یادواره ادبی است که به مناسبت روز چهلم شهادت ایشان تدارک دیده ایم. در این جلسه علاوه بر علما و شعرای شیعه تعدادی علما و شعرای اهل تسنن هم حضور دارند و سخنرانی و شعرخوانی می کنند. علاوه بر این هشت شاعر شاخص کشورمان مثل افشین اعلا، علیرضا قزوه، سیدحسین متولیان، محمدجواد شرافت و ... در این جلسه شعرخوانی می کنند. همچنین در تلاش هستیم تا تمهیدات حضور خانواده شهید هم فراهم کنیم.

حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت: همسر شهید حججی وقتی می خواست او را راهی دفاع از حرم می کرد برای او اتیکتی با عنوان «جون خادم المهدی»، روی سینه اش چسباند. این نوشته نشان از این دارد که شهید حججی خود را همانند «جون»  غلام روسیاه اباعبدالله می دانست. به همین مناسبت موسسه فرهنگی کساء یک کانال تلگرامی تشکیل داد و در آنجا از افراد درخواست کرد که هر شعری برای او سرودند را برای این  کانال ارسال کنند. از بین اشعار ارسال شده بخشی از آنان انتخاب و در قالب یک کتاب ۳۰۰ صفحه ای چاپ شد. مولف اثر هم شهید محسن حججی نامگذاری کردند؛ چون تمامی شعرهای سروده شده از شهید حججی الهام گرفته شده بود این کتاب قرار است در یادواره ادبی چله کوچ چهلچله رونمایی شود. پخش زنده دو آهنگ از میلاد هارونی، رونمایی از تابلو مرتضی نداف که با سوخته نگاری یک اثر هنری خلق کرده است به همراه یک نمایشگاه نقاشی که حاصل یک کارگاه گرافیکی در حوزه هنری از دیگر برنامه های این یادواره ادبی می باشد.

یادواره ادبی چله کوچ چهلچله با همکاری مجمع جهانی تقریب، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و حوزه علمیه تهران پنجشنبه سی ام شهریورماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) برگزار می شود. سخنران افتتاحیه این مراسم آیت الله علی اکبر رشاد و سخنران اختتامیه آیت الله محسن اراکی هستند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما