شناسهٔ خبر: 21477900 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مربی تیم ملی والیبال: انرژی‌های منفی را از تیم دور کردیم

71580

مربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به عملکرد دیدنی سعید معروف در بازی با آمریکا گفت: دور کردن انرژی‌های منفی پس از برخی انتقادات تند از عملکرد والیبال در لیگ جهانی بسیار سخت بود.

صاحب‌خبر -

سعید رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کسب اولین مدال جهانی برای والیبال ایران در جام قهرمانان بزرگ جهان، اظهار کرد: خوشبختانه همان طور که اطلاع دارید ما بعد از مصدومیت‌هایی که در لیگ جهانی داشتیم و نیز پس از انتقاداتی که به عملکرد تیم‌ ‌ملی بود توانستیم نه همه مشکلات،  ولی بخش عمده‌ای از ضعف‌ها را جبران کنیم. پس از لیگ جهانی هم خوب توانستیم بازیکنان را هم از نظر بدنی و هم از نظر روحی ترمیم کنیم. برخی از انتقادات که پس از لیگ جهانی بیان‌ شد حقیقت داشت، اما گاهی این صحبت‌ها تند و دور از واقعیت نیز بود و این مسائل بار روانی زیادی را به تیم تحمیل می‌کرد و حتی در داخل تمرینات و نزدیک بازیکنان باشید خواهید دید که دور کردن انرژی‌های منفی چقدر سخت است.

مربی تیم‌ ‌ملی والیبال ایران در ادامه‌ صحبت‌هایش درباره سطح مسابقات و عملکرد بازیکنان، گفت‌: بازیکنان تیم‌ ‌ملی انرژی خود را از انرژی مردمی دریافت می‌کنند که عاشقانه والیبال را دوست دارند و تلاش بازیکنان ایران در جام قهرمانان بزرگ جهان بسیار دیدنی بود. مسابقات بسیار سخت بود و بازی در شش روز با پنج تیم قدرتمند توان بالای بدنی را می طلبد. سه بازی تیم ایران پنج ست طول کشید و به پیروزی رسید. به نظرم پیروزی در دو دیدار سخت در شهر ناگویا در ادامه‌ کار را برای ما کمی راحت کرد تا بتوانیم با تمرکز بهتر نکات فنی را در زمین به اجرا در بیاوریم. پس از کسب مدال، در بازی با فرانسه نیز با این تیم تا لحظه آخر جنگیدیم و پیروزی را به چنگ آوردیم. این روحیه جنگندگی را در انتخابی جهان در اردیبل هم از بازیکنان می دیدم، اما همان طور که گفتم پیروزی در بازی سخت برابر ایتالیا از لحاظ روانی تاثیر مثبتی بر روند روبه رشد ایران داشت.

او با اشاره به دیدار ایران و آمریکا که تیم‌ ‌ملی والیبال ایران در یک بازگشت دیدنی بازی دو بر صفر باخته را سه بر دو به سود خود تغییر داد، افزود: در دیدار با آمریکا پس از دو ست باخته و تا آن لحظه سعید معروف بسیار پر تلاش ظاهر شد و تسلیم نشد و همین روحیه او بود که باعث شد ما به بازی بر گردیم. این عملکرد معروف علاوه بر توانایی های فنی بالای او بخاطر تجربه بالایی است که او نه در یک سال،‌ بلکه از طریق سال‌ها بازی در سطح بالا کسب کرده است.

سعید رضایی در پایان درباره خداحافظی فرهاد نظری افشار از تیم‌ ‌ملی والیبال پس از کسب مدال برنز در جام قهرمانان بزرگ جهان، گفت‌: نظری افشار در یک مقطع دیگر چند سال در تیم‌ ‌ملی بود و در آن زمان هم جزو بهترین ها بود و به خاطر مصدومیت کمی از تیم‌ ‌ملی دور افتاد، اما دوباره با قدرت بازگشت. در زمان حضور کولاکوویچ بر روی نیمکت تیم‌ ‌ملی والیبال او همواره در خدمت تیم‌ ‌ملی بود و همیشه به بازیکنان جوان انگیزه می داد و به تیم کمک می‌کرد. نظری افشار به خاطر تجربه بالایی که داشت در کنار تیم بود و آن گونه که خودش هم مطلع است به خاطر شرایط سنی و شرایط رقابت‌ها نمی‌شد بیشتر از این در تیم‌ ‌ملی به عنوان بازیکن باشد،  ولی خیلی خوشحالم که خداحافظی اش با کسب مدال همراه شد. معتقدم او برای نسل جوان چه در تمرینات و چه در بازی یک الگو به حساب می‌آید. در تمرینات نفر اول می آمد و نفر آخری بود که زمین را ترک می‌کرد. در این مقطع نظری افشار به ما بسیار کمک کرد و برای او در هر موقعیتی آرزوی موفقیت می‌کنم.

انتهای پیام

نظر شما