شناسهٔ خبر: 21477776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

ایران در رسانه‌های امروز جهان

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اهم مطالب و اخبار منتشر شده در خصوص ایران ظرف 24 ساعت گذشته به شرح ذیل می‌باشد:

نتانیاهو: ترامپ می‌خواهد برجام را تغییر دهد/ من هم طرحی پیشنهاد دادم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا، از تمایل وی برای تغییر برجام مطلع شده و طرحی در این خصوص به آمریکایی‌ها پیشنهاد داده است.

***

کاخ سفید: ترامپ در نخستین نطق سازمان ملل، برای جلب حمایت بین‌المللی علیه ایران تلاش می‌کند

یک مقام ارشد کاخ سفید گفته است، رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل قصد دارد تا با تهدید جلوه دادن ایران، حمایت‌ بین‌المللی علیه تهران را بدست آورد.

***

ماکرون در دیدار با روحانی پیشنهاد مذاکرات هسته‌ای جدید با ایران را مطرح کرد

یکی از مقامات ارشد فرانسه اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور در دیدار با رئیس‌جمهور ایران پیشنهاد مذاکرات هسته‌ای جدید با ایران بعد از سال 2025 را مطرح کرد.

***

موگرینی در دیدار با «مایک پنس» بر ضرورت پایبندی همه طرف‌ها به برجام تأکید کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با معاون رئیس‌جمهور آمریکا بر کارآمدی برجام و لزوم پایبندی همه طرف‌ها به آن تأکید کرد.

***

چین: برجام نقش مهمی در حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه دارد

سخنگوی وزیر خارجه چین اظهار داشت که برجام نتیجه مهم حاکمیت امنیت بین المللی و نمونه‌ای در حل و فصل مسائل حساس از طریق دیپلماسی است.

***

ترامپ: برجام مایه شرمساری آمریکا است/ ایران، خشونت و هرج و مرج صادر می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد توافق هسته‌ای ایران را «مایه شرمساری برای آمریکا» خواند.

***

کاخ سفید: ترامپ و ماکرون در مورد برجام و نحوه مهار فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران صحبت کردند

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در خصوص برجام و راههای مهار فعالیت‌های ایران در منطقه که آن را ثبات زدا خواندند، گفت‌وگو کردند.

***

موگرینی: آژانس 7 بار پایبندی ایران به تعهداتش را تأیید کرده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن حمایت مجدد از توافق هسته‌ای با ایران گفت که آژانس بارها پایبندی ایران به تعهداتش را تأیید کرده است.

***

نتانیاهو: توافق ایران را لغو یا اصلاح کنید

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت و خواستار لغو یا اصلاح توافق هسته‌ای با ایران شد.

***

ظریف در توئیتر: سخنرانی ترامپ به درد قرون وسطی می‌خورد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، لحظاتی پیش در صفحه توئیتر شخصی خود به سخنرانی امشب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.

***

مقام صهیونیست: آژانس باید مطمئن شود که ایران هیچ سایت اتمی اعلام‌نشده ندارد

رئیس کمیسیون انرژی اسرائیل در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاضر شده و گفته که تا هنگام مطمئن شدن بازرسان آژانس از نبودن هیچ سایت اتمی اعلام‌نشده در ایران، باید فشار بین‌المللی به ایران ادامه یابد.

***

ماکرون: برنامه موشکی ایران تهدیدی برای منطقه است/ آماده اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» مدعی شد که برنامه موشکی ایران تهدیدی برای کل منطقه است.

***

ماکرون: از بین بردن برجام اشتباه بزرگی است/ برجام برای صلح لازم است/ باید خواسته‌هایمان را افزایش دهیم

رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید در شرایطی که وخیم شدن اوضاع دور از انتظار نیست، نباید برجام را از بین برد بلکه باید ضمن حفظ این توافق، برای محدود کردن برنامه موشکی ایران و توافق بر سر وضعیت برنامه هسته‌ای پس از انقضای برجام با ایران مذاکره کرد.

***

ترکی الفیصل: دنیا باید در برابر دخالت‌های ایران بایستد

رئیس سابق سرویس اطلاعات عربستان سعودی با تکرار اتهام‌های بی‌اساس خود علیه ایران، از جامعه جهانی خواست در برابر دخالت‌های آشکار تهران بایستد.

منبع: فارس

نظر شما