شناسهٔ خبر: 21477063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

درخشش دو نمایش «دیکتاتور» و «جنگ زیر پوست من و مادرم» در جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند

خبرگزاری شبستان: دو نمایش «دیکتاتور» و «جنگ زیر پوست من و مادرم» از تولیدات واحد نمایش حوزه هنری خوزستان دفتر آبادان حائز رتبه هایی در جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند شدند.

صاحب‌خبر -

آرش ساربان مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان، با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: دو نمایش «دیکتاتور» و «جنگ زیر پوست من و مادرم» از تولیدات واحد نمایش حوزه هنری خوزستان دفتر آبادان در دو بخش صحنه ای و خیابانی حائز رتبه هایی در جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند شدند.

 

وی با بیان اینکه نمایش «دیکتاتور» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد معماری از تولیدات واحد نمایش حوزه هنری خوزستان دفتر آبادان در نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند یادواره شکست حصر آبادان راه پیدا کرده بود، افزود: این نمایش حاصل 6 ماه فعالیت مهرداد معماری و عوامل وی در این نمایش هستند که در شهرستان آبادان تولید شده است.

 

ساربان اضافه کرد: در این نمایش که مهرداد معماری و زهرا سالم نژاد ایفای نقش می کنند، داستان سرهنگی بازنشسته از دوران دیکتاتوری رضا خان است که در زندگی خود دچار لغزش و جنایات بسیاری شده و اینک با همسر سالخورده خود به مرور دوران پر قدرت خود می پردازد.

 

وی محمد حسن حیاوی، مجتبی فرحان احمدی، سهام اسدی مقدم و خاطره ده بارزی دیگر بازی سازان این نمایش هستند، ادامه داد: محمدحسن حیاوی دستیار کارگردان، محمد معماری افکتور، احمد مزرعاوی نورپرداز، شهرزاد زنده بی زاده طراح لباس، مهرداد سامانی و فاطمه اعزازی گریم و محمد علی ذبیحی سامانی سرپرست گروه از دیگر عوامل این نمایش هستند.

 

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان، تصریح کرد: در نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند در بخش صحنه ای مهرداد معماری رتبه سوم را در بخش بازیگری مرد و نمایشنامه نویسی برای نمایش دیکتاتور کسب کرد.

 

وی عنوان کرد: نمایش «جنگ زیر پوست من و مادرم» با طرح و ایده امین جوکار و کارگردانی بهنام کاوه گویی کاری از واحد نمایش حوزه هنری خوزستان دفتر آبادان است که در آن بهنام کاوه گویی، سحر مقدم و سپهر کهن زاده ایفای نقش می کنند و آرمان ندومی و حسین خنفری نیز از عوامل این نمایش هستند.

 

وی اذعان داشت: در بخش خیابانی نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند لوح سپاس این جشنواره در بخش بازیگری مرد و عنوان برترین طراحی فضا به بهنام کاوه گویی برای نمایش «جنگ زیر پوست من و مادرم» اختصاص یافت.

 

گفتنی است، نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند یادواره شکست حصر آبادان از 26 تا 28 شهریور ماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در آبادان برگزار شد و شب گذشته (28 شهریور) با معرفی برترین ها در سینمای مهر آبادان به کار خود پایان داد.

 

نظر شما