شناسهٔ خبر: 21475011 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

اولین تماس تیلرسون با سوچی/ درخواست ورود ناظران سازمان ملل به مناطق درگیری در میانمار اولین تماس تیلرسون با سوچی/ درخواست ورود ناظران سازمان ملل به مناطق درگیری در میانمار

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با آنگ سان سوچی درباره بحران آوارگان مسلمان روهینجایی صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نظر می‌رسد که این نخستین گفت‌وگوی میان رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا با آنگ سان سوچی که عملا رهبر میانمار است، از زمان روی کار آمدن تیلرسون در فوریه سال جاری میلادی باشد.

تیلرسون در حال حاضر در نشست سالانه رهبران جهان در سازمان ملل است و روسای دولت‌های حاضر به شدت رفتار میانمار با مسلمانان روهینجایی را محکوم کردند.

مقام‌های سازمان ملل این روند در آواره شدن بیش از 500 هزار مسلمان روهینجایی را سرکوب و پاکسازی قومیتی توصیف کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که در گفت‌وگوی تلفنی میان تیلرسون و رهبر دوفاکتوی میانمار، وزیر خارجه آمریکا از تعهد دولت میانمار در پایان دادن به خشونت‌ها در استان راخین، واقع در غرب این کشور و اجازه دادن به آوارگان برای بازگشت به میانمار استقبال کرد و به دولت و ارتش میانمار تاکید کرد تا ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم راخین را تسهیل کنند و مساله نقض حقوق بشر در منطقه را به شدت محکوم کرد و خواستار رسیدگی فوری به این مساله شد.

یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که تیلرسون روز سه شنبه به آنگ سان سوچی تاکید کرد تا اجازه دهد ناظران سازمان ملل به مناطق درگیر میانمار وارد شوند و دسترسی بیشتری داشته باشند.

نظر شما