شناسهٔ خبر: 21474390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بناب خبر داد:

مراجعه ۴۰ هزار نفر به کتابخانه های عمومی بناب در تابستان ۹۶

بناب - رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بناب و فرماندار بناب از مراجعه ۴۰ هزار نفر به کتابخانه های عمومی این شهرستان در تابستان ۹۶ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله فرج اللهی شامگاه سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بناب اظهار داشت: در سه ماه گذشته ۴۰ هزار نفر برای مطالعه به کتابخانه های بناب مراجعه کرده اند که به دلیل محدودیت مکان مطالعه، پذیرش تعداد زیادی از مراجعان مقدور نشده است.

وی با اشاره به ساخت سه کتابخانه خیرساز در این شهرستان خاطرنشان کرد: دو باب کتابخانه موجود شهرستان بناب جوابگوی جمعیت ۱۴۰ هزار نفری این شهرستان نیست و زمین این سه کتابخانه توسط شهرداری و خیران اهداء شده است که دو باب آن توسط خیران و یک باب نیز توسط انجمن خیران کتابخانه ساز آذربایجان شرقی ساخته خواهد شد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بناب سپس بر لزوم پرداخت نیم درصد سهم شهرداری به کتابخانه های عمومی تأکید و تصریح کرد: وضعیت مالی شهرداری بناب مطلوب نیست و این مبلغ باید به تدریج به حساب انجمن واریز شود و در صورت عدم واریز سهم شهرداری به حساب کتابخانه های عمومی قانون راهکار مناسب را ارائه کرده و این مبلغ بصورت مستقیم توسط انجمن کتابخانه های عمومی کشور برداشت می شود.

فرج اللهی یادآور شد: در این صورت انجمن کتابخانه های عمومی کشور مبالغ برداشتی را در سطح کشور هزینه می کند و چیزی عاید کتابخانه های شهرستان نخواهد شد و این در حالی است که سهم کتابخانه های عمومی بناب از نیم درصد سهم اعتبارات شهرداری مبلغ هشتصد میلیون ریال است که در صورت تحقق بودجه قابل پرداخت است.

 

نظر شما