شناسهٔ خبر: 21473293 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نظری: نوشاد پس از مدت‌ها به آرامش رسید/ تا کره ای‌ها به ایران نیایند از حضورشان مطمئن نمی‌شویم

دبیر فدراسیون تنیس روی میز کشورمان گفت: برادران عالمیان در رقابت‌های کاپ آسیا عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و خوشبختانه پس از مدت‌ها به آرامش رسیدند.

صاحب‌خبر -

///ویژه خانم خزاعلی  ////نظری :نوشاد پس از مدت ها به آرامش رسید / تا کره ای ها به ایران نیایند از حضورشان مطمئن نمی شویممحمود نظری دبیر فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در گفت و گو باخبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره عملکرد ندا شهسواری و برادران عالمیان در رقابت ها کاپ آسیا گفت: عملکرد ندا شهسواری پیش از این هم پیش بینی می شد. او تلاش بسیار زیادی انجام داد اما در بخش بانوان این رقابت ها حریفان بسیار قدرتمندی حضور داشتند و به ساادگی نمی شد آن ها را شکست داد. با این حال شهسواری عملکرد خوبی داشت و در سطح خودش بد نبود.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در ادامه بیان داشت : نوشاد و نیما عالمیان هم بسیار عالی و خوب عمل کردند و توانستند نمایش خوبی داشته باشند. نوشاد بسیار خوب بود و یک کلاس بالاتر از سطح خود عمل کرد. او در2 بازی مرحله مقدماتی شکست خورد بسیار عملکرد خوبی داشت و حتی می توانست به برتری برسد اما این گونه نشد. به هر حال نوشاد در ادامه بهتر عمل کرد و با شکست نماینده هنگ کنگ که در جایگاه هفتم جهان قرار دارد ارزش ها واقعی خودش را نشان داد. همچنین بازی او برای رسیدن به جمع 8 بازیکن برتر کاپ آسیا هم بسیار خوب بود و شانس آن را داشت تا نماینده کره جنوبی را شکست دهد. اما به هر صورت این اتفاق رخ نداد و در نهایت نماینده کره جنوبی توانست در جایگاه هشتم جهان قرار بگیرد.

او افزود: خوشبختانه نوشاد عالمیان پس از این عملکرد خوبی که داشت به آرامش بیشتری رسید و نشان داد که پتانسیل آن را دارد که آرزوی تنیس روی میز ایران که رسیدن به مدال آسیایی یا جهانی است را تحقق ببخشد.

نظری درمورد عملکرد نیما عالمیان تصریح کرد: نیما هم بازی های خوبی انجام داد و توانست به مرحله حذفی برسد و مانند برادرش شانس رسیدن به جمع 8 ورزشکار برتر را داشته باشد اما در مقابل نماینده چین تایپه شکست خورد و نتواست تاریخ سازی کند. به هر صورت بازیکنان ما عملکرد خوبی داشته باشند و به نظرم اردوی مشترک با تیم ملی ترکیه در این اتفاق بی تاثیر نیست . همچنین نباید فراموش کرد که جمیل لطف الله نسب سرمربی تیم ملی زحمات زیادی برای این بازیکنان کشیده است و به خوبی توانسته آن ها را از جهت روانی آماده این گونه مسابقات کند.

نوشاد پس از المپیک لندن با افت مواجه شد

دبیر فدراسیون تنیس روی میز ادادمه داد : نوشاد پس از المیپک لندن با افت مواجه شد و این روند تا پس از المپیک ریو هم ادامه داشت . اما این بازیکن توانست به خوبی شرایط را کنترل کند و از جایگاه 130 به جمع 70 نفر برتر جهان برسد. او در این مسابقات با بازیکنانی بازی کرد که همگی در کلاس اول جهان حضور دارند و همین مسئله به طور قطع باعث می شود تا وی با بهبود رنکینگ هم مواجه شود . نیما هم به طور قطع اگردر چند ماه گذشته با بد شانسی مواجه نمی شدو در تور های مختلف از بازیکنان گمنام و بی رنکینگ چینی شکست نمی خورد حالا چنین وضعیتی نداشت و می توانست مانند برادرش در رنکینگ 70 باشد . به هر صورت امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و ما بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم. 

او افزود : تا پایان سال 3 تور بین المللی دیگر را هم برای ملی پوشان در نظر داریم و قصد داریم از بازیکنانی چون افشین نوروزی ، امین احمدیان ، میعاد لطفی ، امیر حسین هدایی و آروین روئین تن هم استفاده کنیم . خوشبختانه ما هم اکنون 4 بازیکن جوان و با انگیزه داریم که پشت سر ملی پوشانمان قرار دارند و اگربازیکنان اصلی کمی تعلل کند به سرعت جای آن ها را پر می کنند . جا دارد بازهم از جمیل لطف الله نسب تشکر کنم که توانسته به خوبی برنامه هایش را اجرایی کند.

محمود نظری در پاسخ به این سوال که آیا لطف الله نسب بر اساس صحبت های که برای پرداخت دستمزد به مربیان شده بود دستمزدی می گیرد یا خیر عنوان کرد : حق الزحمه و پاداش برای مربیان در نظر گرفته شده است و ما برنامه ای تنظیم کردیم تا مربیان بتوانند بر اساس تعداد روز هایی که در کنا تیم حضور دارند دستمزدی بگیرند با این حال لطف الله نسب هیچ گاه حاضر نشده دستمزد بگیرد و همیشه گفته است که این پول را هزینه تیم ملی و بازیکنان کنید.

نوجوانان و جوانان عملکر خوبی داشتند

دبیر فدراسیون تنیس روی میز کشورمان درباره عملکرد نوجوانان و جوانان کشورمان در تور بین المللی کرواسی گفت : نوجوانان کشورمان در بخش تیمی موفق به کسب مدال برنز شدند و امین احمدیان هم توانست در رده جوانان و در بخش انفرادی مدال برنز بگیرد. به نظزم ورزشکاران ما عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند و ما از آن ها رضایت داریم.

نوجوانان و جوانان کشورمان پس از  پایان این رقابت ها راهی اسلوونی  شده اند و قصد دارند پس از پایان مسابقات این کشور به مدت 10 روز در اردوی کمپ الماس که به میزبانی فدراسیون جهانی است حاضر شوند . همچنین برای بانوان هم برنامه هایی تدارک دیدیم تا آن ها هم بتوانند در اردو های مختلف حاضر شوند.

محمود نظری در مورد اردوی مشترم با تیم ملی ترکیه گفت: اردوی بسیار خوبی در ترکیه برگزار شد و نتیجه بسیار خوبی هم داشت که از جمله آن عملکرد برادران عالمیان در کاپ آسیا بود . قرار شده است تا تیم ملی تنیس روی میز ترکیه هم برای اسفند ماه به ایران بیاید تا اردوی مشترکی با تیم ملی کشورمان داشته باشد.

او درباره اردوی مشترک با جمهوری آذربایجان و کره شمالی هم تصریح کرد : با جمهوری آذربایجان به توافق رسیده ایم اما هنوز زمانی را برای برپایی اردو مشخص نکرده ایم .همچنین با کره شمالی به توافق رسیدیم تا تیم اصلی این کشور که بازیکنان بسیار خوبی دارد برای 3 ماه به ایران بیاید تا هم با تیم ملی اردوی مشترک داشته و هم بازیکنان این تیم بتوانند در باشگاه های ما بازی کنند. با این حال شرایط به گونه ای است که تا زمانی این تیم وارد ایران نشود ما نمی توانیم از حضورشان مطمئن باشیم.

با کمک حامیان مالی برنامه های زیادی را اجرایی کرده ایم

دبیر فدراسیون تنیس رو میز کشورمان در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک افزایشی داشته است یا خیر بیان داشت : بودجه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک مبلغ ثابت و محدودی است اما ما باید خودمان تلاش کنیم تا بتوانیم برنامه هایمان را اجرایی کنیم . به طور حتم اگر بودجه کلی کشور بیشتر شود بودجه فدراسیون های ورزشی هم بیشتر می شود. همچین نباید فراموش کرد که ما در این مدت حامیان خوبی جذب کرده ایم و به کمک آن ها توانستیم بسیاری ا برنامه هایمان را اجرایی کنیم با این حال امیداریم که وزارت ورزش و جوانان با توجه به این که ما در این مدت برنامه های خوبی مانند : بالارفتن رنکینگ ورزشکاران ، داشتن برنامه جامع و توسعه تنیس روی میز را در سراسر کشور داشتینم به ما کمک بیشتری کند.

انتهای پیام /

اظهارات محمود نظری درباره مسائل مختلف تنیس روی میز

نظر شما