شناسهٔ خبر: 21473087 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیا Face ID با عینک آفتابی هم کار می کند؟

فیس آی‌دی، حسگر امنیتی است که اپل آن را به جای تاچ آی دی در آیفون X قرار داده است مهندس ارشد بخش نرم افزار اپل برای جلوگیری از فاش شدن اطلاعات در این گوشی توصیه هایی به کاربران نموده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ اپل فناوری جدید در آیفون X تعبیه کرده است، Face ID یک حسگر امنیتی است، زمانی که کاربر به گوشی خود نگاه می کند، حسگر امنیتی فیس آی‌دی  فعال می شود و شروع به بررسی و شناسایی چهره کاربران می کند.
راهکار اپل برای محافظت دربرابرمشکلات  فناوری  Face IDاین قابلیت جدید که جایگزین حسگر اثر انگشت در آیفون X شده است، باعث شده تا برای برخی از کاربران سوالاتی در مورد شیوه کار آن در شرایط خاص ایجاد شود. یکی از کاربران در ایمیلی به "کریگ فدریگی"، مهندس ارشد بخش نرم افزار اپل، در مورد میزان کارایی و امنیت Face ID سوالاتی را مطرح کرد که با پاسخ و راهکار های جالبی رو برو شد.
این کاربر در ایمیلی پرسید "فیس آی‌دی با عینک آفتابی هم کار می‌کند؟"
با بیشتر عینک‌ها کارمیکند ولی نه با همه آن ها. بیشتر عینک‌های آفتابی اجازه عبور میزان کافی نور مادون قرمز را می‌دهند، بنابراین فیس آی‌دی می‌تواند چشم‌های شما را حتی هنگامی که شیشه‌های عینک، مات می‌شوند، ببیند. این فناوری واقعا شگفت انگیز است.
اگر دزدی گوشی من را به سرقت ببرد و موقع فرار آن را جلوی صورتم بگیرد و قفل را باز کند، اپل برای این قضیه راهکاری اندیشیده است؟ دو روش وجود دارد: اگر به گوشی خیره نشوید، قفل آن باز نخواهد شد و همچنین اگر دکمه‌های کناری آیفون را فشار داده و نگه دارید، فیس آی‌دی به طور موقت غیرفعال می‌شود.

نظر شما