شناسهٔ خبر: 21472888 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دریکوند مطرح کرد:

استفاده از فرهنگ و ادبیات بومی در راستای انسجام، وحدت و همبستگی

گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که توجه به خرده فرهنگ‌ها می‌تواند راهگشا باشد و به انسجام، وحدت و همبستگی ما کمک کند، اظهار کرد: در ادبیات بومی ما شعرهای زیادی وجود که اگر به آنها عمل شود، خیلی از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عصر سه‌شنبه، 28 شهریورماه در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی بررسی ادبیات بومی(ایران زمین) که به‌همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاه‌های استان برگزار شد، گفت: به‌ دلایل مختلف باید ادبیات بومی را حفظ کنیم و این‌کار می‌تواند در بسیاری از امور راهگشا باشد.
وی با بیان این‌که باید بدانیم با چه مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: توجه به خرده‌ فرهنگ‌ها می‌تواند راهگشا باشد و به انسجام، وحدت و همبستگی ما کمک کند.
دریکوند با بیان این‌که فرهنگ‌هایی در این خرده‌ فرهنگ‌هاست که برای زندگی امروز بسیار مفید است و باید آنها را حفظ کنیم، اظهارکرد: برخی از واژه‌ها، شعرها و متل‌های بومی به درد زندگی امروز می‌خورد. به‌عنوان مثال برخی واژه‌های لری وحدت و انسجام را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی، اضافه کرد: در ادبیات بومی ما شعرهای زیادی وجود که اگر به آنها عمل شود، خیلی از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

نظر شما