شناسهٔ خبر: 21472885 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

حکم نماز خواندن زن با بلوز و شلوار

اگر زن بلوز و شلوار یا لباسی به تن کند که باعث جلب توجه نامحرم شود یا به گونه‌ای باشد که برجستگی‌های بدن در آن پیدا و تحریک کننده باشد، باید ...

صاحب‌خبر -
سرویس حسینیه فردا،حکم نماز خواندن زن با بلوز و شلوار در ادامه به نقل از خبرگزاری حوزه میخوانیم.
 
اگر زن بلوز و شلوار یا لباسی به تن کند که باعث جلب توجه نامحرم شود یا به گونه‌ای باشد که برجستگی‌های بدن در آن پیدا و تحریک کننده باشد، باید بدن را بیش از آنچه برای نماز کافی است، با چادر یا مانتو مناسب بپوشاند و اگر نپوشاند، گناه کرده است؛ ولی نماز خواندن با آن لباس باطل نیست.
 
سؤال:
 
آیا نماز خواندن زن با بلوز و شلوار صحیح است؟
 
پاسخ:  
 
اگر خانمی با بلوز و شلوار نماز بخواند، در صورتی که جاهای لازم را بپوشاند، نمازش صحیح است. [ ۱]نکته قابل توجه در این استفتاء آن است که اگر زن بلوز و شلوار یا لباسی به تن کند که باعث جلب توجه نامحرم شود یا به گونه‌ای باشد که برجستگی‌های بدن در آن پیدا و تحریک کننده باشد، باید بدن را بیش از آنچه برای نماز کافی است، با چادر یا مانتو مناسب بپوشاند و اگر نپوشاند، گناه کرده است؛ ولی نماز خواندن با آن لباس باطل نیست. [ ۲]پی نوشت:  
 
[ ۱]. امام، استفتائات، ج. ۱، احکام نماز، س. ۳۵؛ خامنه ای، سایت، استفتائات جدید و اجوبه الاستفتائات، با استفاده از س. ۴۳۷ و استفتا؛ بهجت، استفتائات، ج. ۲، س. ۱۵۴۱ و وسیله النجاه، با استفاده از م. ۶۲۸ و استفتا.
 
[ ۲]. العروه الوثقی مع تعلیقات، ج. ۱، (فی الستر و الساتر)، با استفاده از م. ۵؛ امام، استفتائات، ج. ۳، (احکام حجاب)، س. ۲۷؛ بهجت: استفتا؛ خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، س. ۱۳۶۴ و ۱۳۶۷؛ سیستانی، سایت، (حجاب)؛ صافی، جامع الاحکام، ج. ۲، س. ۱۶۹۴ و ۱۷۲۹؛ مکارم، استفتائات جدید، ج. ۲، س. ۱۵۳ و ۱۵۶ و ۱۰۲۳.
 
پی نوشت:
 
کتاب «رساله مصور»، ج. ۲، ص. ۵۰.

نظر شما