شناسهٔ خبر: 21472689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

برای حل مشکل کم آبی در کشور نیازمند برنامه های بلندمدت هستیم

خبرگزاری شبستان:نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به مشکلات کم آبی در کشور اشاره کرد وگفت: کشور ما در منطقه ای خشک قرار دارد و در این خصوص وضعیت مناسبی نداریم و لازم است تدابیر لازم اندیشیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم افتتاح مجتمع آبرسانی شهدای کهک باتقدیر از نامگذاری این مجتمع به نام شهدا گفت: این منطقه شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در مسیر حل مشکل آبرسانی به قم گفت: با عنایات ایشان مشکلات این پروژه حل شد.

 

وی تصریح کرد: در خصوص آب شرب روستاهای کشور نیز با تدبیر مقام معظم رهبری بودجه ای از صندوق توسعه ملی اختصاص دادند تا در روستاها هزینه شود.

 

وی در ادامه همچنین به مشکلات کم آبی در کشور اشاره کرد وگفت: کشور ما در منطقه ای خشک قرار دارد و در این خصوص وضعیت مناسبی نداریم و لازم است تدابیر لازم اندیشیده شود.

 

لاریجانی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای تغییر شیوه آبیاری گفت: در این خصوص 85 درصد از هزینه ها توسط دولت و 15 درصد توسط کشاورزان پرداخت می شود چراکه  90 درصد از آب کشور مربوط به بخش کشاورزی می شود.

 

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب آب در کشور نیازمند برنامه های بلند مدت برای حل این موضوع هستیم و از آنجا که وزارت نیرو مرجع اصلی در خصوص موضوع آب است تمهیداتی را در این راستا بیاندیشد.

 

وی با اشاره به لایحه توسعه روستاها  تصریح کرد: برای این لایحه 10 هزار میلیارد تومان بودجه از صندوق و بانک ها در نظر گرفته شده است چرا که اگر در روستاها زمینه اشتغال فراهم نباشد جوانان مجبور به ترک روستاها می شوند که مشکلات خاص خود را دارد.

 

 

نظر شما