شناسهٔ خبر: 21472630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

تهران -ایرنا-روحانی در دیدار نخست وزیر ژاپن:حمایت قاطع ژاپن از برجام در تحکیم صلح و ثبات منطقه موثر است، روحانی در جمع مدیران و خبرنگاران ارشد رسانه های همگانی آمریکا:تجاوز در یمن باید متوقف و گفت وگوهای یمنی – یمنی آغاز شود،بارزانی: اگر تا سه روز طرح جایگزین ارائه نگردد همه پرسی برگزار خواهدشد، مکرون: کنارگذاشتن برجام اشتباه بزرگی است، دبیرکل اتحادیه عرب با برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق مخالفت کرد،موگرینی در دیدار با پنس بر ضرورت اجرای کامل برجام تاکید کرد،وزارت خارجه فلسطین: صهیونیست ها به دنبال تغییر واقعیت تاریخی مسجدالاقصی هستند،نتانیاهو بار دیگر خواستار لغو یا اصلاح توافق هسته ای شد و امیر قطر خواستار گفت وگو میان شورای همکاری خلیج فارس و ایران شد ازمهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
**نیویورک -رییس جمهوری در جمع مدیران و خبرنگاران ارشد رسانه های آمریکایی شرایط کنونی جهان را ناشی از یک سلسله اشتباهات در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها دانست و با تاکید بر نقش ارزنده رسانه ها در فرایند تصمیم سازی ها و تصمیم گیریها، انتقال حقایق و دفاع از منافع ملتها، اظهار داشت: رسانه های همگانی در این مقطع تاریخی، نه تنها برای بیان واقعیت های جهان بلکه برای تصمیم سازی برای آنهایی که مسوولیت اداره کشورها را برعهده دارند،می توانند نقش ارزنده ای ایفا کنند.

**نیویورک-رییس جمهوری در دیدار رییس جمهور بلغارستان با بیان اینکه توسعه روابط با بلغارستان به عنوان کشوری دوست در کنار دریای سیاه برای ایران حائز اهمیت است، زمینه ها را برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری تهران – صوفیه گسترده خواند و گفت: باید فعالان اقتصادی و بخش‌های خصوصی دو کشور در جهت تقویت و تحکیم مناسبات و همکاری‌های مشترک تشویق شده و مورد حمایت قرار گیرند.

**نیویورک-رییس جمهوری در جلسه گروه تماس میانمار سازمان همکاری اسلامی، با تاکید بر اینکه بی توجهی به نقض گسترده حقوق اولیه مسلمانان روهینگیا به تشویق افراطی گری می انجامد و می تواند کل منطقه را بی ثبات سازد، از سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی خواست پاسخی درخور، به وضعیت اسفناک جامعه مسلمان میانمار بدهند.

**نیویورک -روحانی در دیدار نخست وزیر ژاپن برجام را یک توافق مهم بین‌المللی دانست و تاکید کرد که امروز و پس از تلاش های زیاد هفت کشور برای به نتیجه رسیدن مذاکرات و عملیاتی شدن برجام، نباید اجازه دهیم که یک کشور به صورت خودسرانه ای توافق را خدشه دار نماید.

**نیویورک-وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان‌ ملل متحد در نیویورک بسر می برد، در واکنش به سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این نشست اظهار داشت: سخنان وی بویژه آنجا که به ملت بزرگ ایران اشاره داشت چنان سخیف، شعاری و بی محتوا بود که ارزش پاسخ ندارد

**نیویورک -رییس‌ جمهوری در دیدار نخست وزیر نروژ تلاش برای افزایش حجم روابط اقتصادی تهران - اسلو را به سطح ظرفیت‌های موجود مورد تأکید قرار داد و گفت: شرایط جدید پسابرجام فرصت‌های خوبی را برای توسعه روابط دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی بوجود آورده است که استفاده از این فرصت‌ها به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه است.

**نیویورک-رییس جمهوری در دیدار نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه ایران برای روابط دوستانه و برادرانه خود با پاکستان اهمیت زیادی قائل است، تاکید کرد که تهران خواهان توسعه روابط با اسلام آباد در همه زمینه ها است.

**نیویورک- رییس جمهوری در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا با بیان اینکه لحن و رفتار رئیس جمهوری فعلی آمریکا، همه زمینه های مثبت را از بین می برد، تاکید کرد: آینده سیاستهای آمریکا برای دولتها، نخبگان وجهانیان قابل پیش بینی نیست؛ و این بیش ازهمه به ضرر ملت آمریکاست.

**نیویورک- رایزن نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در جواب اظهارات ضدایرانی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، نمایندگی ایران سخنان وی را منافقانه و فریبکارانه خواند و ضمن رد اتهامات مذکور، گفت کافر همه را به کیش خود پندارد.

**قم- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان همکاری دولت و مجلس 100 هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات با نرخ 6 درصد برای توسعه روستاهای کشور در زمینه های اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها درنظر گرفته شد.

**کرج -مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را موظف به حمایت از هنرمندان به خصوص هنرمندان عرصه تئاتر می داند.

**قم-سرپرست وزارت نیرو گفت: کمک دولت به مهارشدن آب های داخلی کشور و جلوگیری از هدر رفت آن در خارج از مرزها اقدام ماندگار دولت است که برای آیندگان به یادگار خواهد ماند.

**ایرنا- مراسم رونمایی از تندیس و تمبر قلم پروفسور مریم میرزاخانی عصر سه شنبه با حضور اساتید وی در دانشگاه صنعتی شریف،رییس فرهنگستان علوم، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی،رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و خانواده آن مرحومه در محل کتابخانه ملی برگزار شد.
اخبار خارجی
*********
**وین -اتحادیه اروپا سه شنبه در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ، نسبت به وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطینی از جمله گسترش شهرک سازی ها و خشونت علیه فلسطینیان ابراز نگرانی کرد.

**تهران-شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر شامگاه سه شنبه طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک خواستار گفت وگو میان شورای همکاری خلیج فارس و ایران شد.

**تهران -بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر ادعا کرد که باید توافق هسته ای ایران تغییر کند و یا لغو شود.

**آنکارا-رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در هفتاد و دومین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواستار صرف نظر کردن مقامات اقلیم کردستان عراق از همه پرسی استقلال شد.

**تهران -وزارت خارجه فلسطین روز سه شنبه در بیانیه ای با محکوم کردن یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال تغییر واقعیت تاریخی و دینی مسجدالاقصی است.

**وین -فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در دیدار با مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا، بر ضرورت اجرای کامل و موثر برجام توسط همه طرف ها تاکید کرد.

**تهران- دبیرکل اتحادیه عرب سه شنبه در حاشیه هفتاد و دومین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دیدار با «یان کوبیش» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق، با تلاش ها برای برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق مخالفت کرد.

**تهران-رئیس جمهوری فرانسه گفت که کنارگذاشتن توافق هسته ای ایران اشتباه بزرگ و سنگینی است. این توافق خوبی است که برای صلح لازم و ضروری می باشد.

**نیویورک-نماینده دموکرات آمریکایی در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ در سازمان ملل نوشت: مردم جهان نخستین نطق رییس جمهوری را به عنوان تهدیدی برای نابودی ملت های دیگر به یاد خواهد سپرد، نه سخنانی مبتنی بر دعوت به اتحاد جهان برای مقابله با چالش های مشترک میان ملت ها.

**تهران -بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در صفحه توییترش از سخنرانی رییس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل تمجید کرد.

**تهران-سناتور دمکرات امریکایی از سخنرانی 'دونالد ترامپ' در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتقاد کرد.

**اربیل-مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق سه شنبه در جریان کمپین تشویق مردم به مشارکت درهمه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق در شهر دیانا اعلام کرد: اگر تادو الی سه روز آینده توافقی مکتوب بین اربیل و بغدادبا ضمانت جامعه بین المللی ارائه نشود همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق برگزار خواهد شد.

**وین -در آستانه نشست وزیران ایران و گروه 1+5 ، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک عصر چهارشنبه به وقت محلی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره اجرای برجام رایزنی کرد.

**تهران -عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر بامداد چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در خصوص بحران سوریه گفت: ما از راه حل سیاسی و وحدت و یکپارچگی سوریه حمایت می کنیم.

**تهران -نیروهای عراقی طی عملیات در استان های نینوا و الانبار عراق دستکم 48 تروریست داعشی را از پای درآوردند.

**تهران -رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری فاکس نیوز مدعی شد: برای ماندن آمریکا به عنوان یک طرف در توافق هسته ای با ایران، باید بندهای این توافق تغییر کند.
شبک**1392**تنظیم و انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما