شناسهٔ خبر: 21472604 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

توکلی در گفت‌وگو با میزان:

جوانان باید حق خود را از تئاتر بگیرند/دوران فکر کردن به پول و گیشه از من گذشته

خبرگزاری میزان- بازیگر سریال زیر تیغ گفت: این نمایش دو شخصیت اصلی پدر و مادر دارد. نقش پدر نمایش را خودم بازی می‌کنم و شخصیت مادر را نیز همسرم فریده سپاه منصور ایفا خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری و هنر گفت: به تازگی نمایشنامه‌ای به نام "من مادر هستم" را به پایان رسانده و قصد دارم آن را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرم. به امید خدا این اثر بهمن ماه امسال همزمان با دهه فجر روی صحنه می‌رود.

هوشنگ توکلی

وی مضمون این نمایش را اینگونه توصیف کرد: نگارش این نمایشنامه ماه ‌ها به طول انجامید. "من مادر هستم" مضمونی اجتماعی داشته و به مشکلات معاصر جهان و منطقه می‌پردازد. جنگ‌های جهان در سالهای اخیر یکی از بخش‌های مهم این نمایشنامه است.

بازیگر سریال زیر تیغ دغدغه خود برای خلق این نمایش را اینگونه شرح داد: همواره نگاهم به زندگی و انسان بسیار ریزبینانه بود و در این نمایشنامه هم سعی کردم که پیرامون مسائل جهان به مساله هویت انسانی بپردازم.

هوشنگ توکلی

وی با اشاره به همبازی شدن با همسرش در این نمایش تاکید کرد: این نمایش دو شخصیت اصلی پدر و مادر دارد. نقش پدر نمایش را خودم بازی می‌کنم و شخصیت مادر را نیز همسرم فریده سپاه منصور ایفا خواهد کرد. برخی نقش‌های فرعی هم در این نمایش حاضر هستند که بعداً با آنها وارد مذاکره خواهیم شد.

بازیگر سریال "آرام نمی‌گیریم" نگاه گیشه محور به تئاتر را نادرست خواند و ادامه داد: من بیشتر از هر چیز به کیفیت نمایش و رساندن مفهوم اثر فکر می‌کنم. دوران فکر کردن به پول و گیشه از من گذشته است و الان زمانی است که جوانان باید حق خود را از تئاتر بگیرند. بیشتر تلاش من بر این اساس است تا آن مفهوم مورد نظر را در قالب این نمایش به مخاطب ارائه کنم.

 همبازی شدن زوج تئاتری روی صحنه تئاتر شهر/جوانان باید حق خود را از تئاتر بگیرند/دوران فکر کردن به پول و گیشه از من گذشته است///////////////////چهارشنبه

این بازیگر پیشکسوت تئاتر با شرح اینکه 20 سال از صحنه دور بوده افزود: آخرین بار سال 76 در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفتم و نمایش اتللو را کارگردانی کردم. این سالها از تئاتر دور بوده‌ام زیرا تئاتر ایران کلاً وضع بحرانی را پشت سر می‌گذارد. این وضع بحرانی باعث شد تا هربار از حضور دوباره در تئاتر منصرف شوم. تئاتر و تولید نمایش نیازمند امنیت، آرامش و خلاقیت است. وقتی بحران وجود داشته باشد هیچ اتفاقی برای یک اثر نمی‌افتد.

توکلی با ابراز رضایت از بازگشتش به تئاتر خاطرنشان کرد: خوشحالم که بعد از سال‌ها بار دیگر در بهترین سالن تئاتری کشور روی صحنه می‌روم. من همواره یک تئاتری هستم اما این سالها کمی مشغول بازی در سینما و تلویزیون شدم و همین اتفاق مرا از تئاتر دورتر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما