شناسهٔ خبر: 21472578 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

کتاب پیشنهاد سعید ذهنی برای بچه‌‌ها

سعید ذهنی، كارگردان، آهنگساز و مدرس دانشگاه، کتاب «تئوری بنیادی موسیقی» را برای مطالعه به نوجوانان و بزرگسالان علاقه‌مند به موسیقی پیشنهاد داد.

صاحب‌خبر -
 
سعید ذهنی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این‌که کتاب‌های زیادی هستند که می‌توان آنها را برای مطالعه پیشنهاد داد، اظهار کرد: من ترجیح می‌دهم کتاب «تئوری بنیادی موسیقی» نوشته پرویز منصوری را به مخاطبان علاقه‌مند به موسیقی توصیه کنم که از سوی نشر کارنامه منتشر شده و بارها تجدید چاپ شده است.
 
وی با بیان اینکه این کتاب توانسته جایزه بهترین کتاب تئوری موسیقی را دریافت کند، گفت: «تئوری بنیادی موسیقی» نسبت به سایر آثاری که در این حوزه منتشر شده است، بهترین اثر برای آموزش مقدماتی و الفبای موسیقی محسوب می‌شود که می‌تواند نوجوانان و جوانان علاقه‌مند با این حوزه را با نت، ريتم و تناليته آشنا کند.
 
به گفته این آهنگساز، نحوه بیان تئوری موسیقی و ارائه آن به دانشجویان، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به موسیقی چه در دانشگاه‌ها و چه در آموزشگاه‌های آزاد موسیقی بسیار مهم است که گاهی تبدیل به یک معضل می‌شود و بسیاری از علاقه‌مندان را دلزده می‌کند.
 
ذهنی افزود: کتاب «تئوری بنیادی موسیقی» می‌تواند با زبانی مناسب و مطلوب اصول علمی موسیقی را به‌گونه‌ای به مخاطبان منتقل کند که دریافت خوب و صحیحی از آن داشته باشند و برایشان جذاب باشد.
 
این آهنگساز و کارگردان همچنین یادآور شد: اصولا تئوری‌ فرار است و مانند کتاب‌های مرجع لازم است که همیشه به آنها مراجعه شود. لذا فعالان این حوزه اعم از مبتدی و حرفه‌ای نیاز دارند که مدام کتاب‌های تئوری را مطالعه کنند و من همیشه این کتاب را مرور می‌کنم.  
 
ذهنی گفت: مطالعه این کتاب را علاوه بر بزرگسالان به نوجوانان علاقه‌مند به موسیقی که اطلاعات اولیه‌ای از موسیقی دارند نیز پیشنهاد می‌کنم. آنها می‌توانند این کتاب را مطالعه کرده و سوالات‌شان را با استادشان مطرح کنند.

سعید ذهنی، كارگردان، آهنگساز و مدرس دانشگاه در سال 1346 در تهران متولد شد و دارای مدرک كارشناسي كارگرداني نمايش از دانشكده هنرهاي زيبا، دانشگاه تهران است. او عضو انجمن شعراي ايران و مدرس دانشگاه‌هاي هنر، هنرهاي زيبا، آزاد، و سوره تهران است و ساخت بیش از 24 فیلم بلند و 20 سریال و مجموعه تلویزیونی و ساخت فيلم كوتاه «مثل ديروز شايد» و «عكس آخر» را در کارنامه‌اش دارد.
 

نظر شما