شناسهٔ خبر: 21471863 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مصری در گفت‌وگو با تسنیم:

هزینه‌های جاری دست دولت برای پرداخت یارانه را خالی می‌کند

R1455/P1361/S1,15/CT1

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: افزایش هزینه جاری دستگاه‌های اجرایی، دست دولت برای پرداخت یارانه را خالی می‌کند.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و نحوه هزینه‌کرد درآمدهای حاصل از آن، اظهار داشت: آنچه که در قانون برای پرداخت یارانه‌ها مشخص شده، این است که دهک‌های پردرآمد کشور شناسایی شده و یارانه آنها حذف شود.

وی با بیان اینکه درآمد کسب شده از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باید به تامین یارانه نقدی واریز به حساب سرپرستان خانوارها اختصاص یابد، گفت: متاسفانه دولت ابتدا هزینه‌های خود را از درآمدهای حاصل از یارانه‌ها پوشش می‌دهد و سپس هر میزان اعتباری که باقی بماند، صرف پرداخت یارانه نقدی می‌کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تصریح کرد: به دلیل بالا رفتن هزینه‌های جاری کشور، روز به روز از میزان اعتباری که برای پرداخت یارانه‌های نقدی در قانون مصوب مجلس در نظر گرفته شده، کاسته می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در هزینه‌کرد در‌آمدهای یارانه‌ای گفت: اگر روند افزایشی هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی کشور متوقف نشود، در آینده‌ای نه چندان دور، دولت برای پرداخت یارانه‌های نقدی هیچ اعتباری در اختیار نخواهد داشت.

مصری ادامه داد: تا زمانی که دولت به قانون مصوب مجلس برای بر حذف یارانه پردرآمدها عمل نکند، نمی‌توان انتظار داشت که توان تامین یارانه پرداختی به مردم تا پایان سال مالی را داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما