شناسهٔ خبر: 21471702 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تاکید اتحادیه اروپا بر حمایت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی عراق

خبرگزاری میزان- موگرینی: اتحادیه اروپا بر حمایت قاطع خود از وحدت ، حق حاکمیت و تمامیت ارضی عراق تاکید می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای درباره همه پرسی استقلال کردستان عراق ، بر حمایت قاطع این اتحادیه از وحدت ، حق حاکمیت و تمامیت ارضی عراق تاکید کرد.

در این بیانیه که دفتر موگرینی سه شنبه منتشر کرد، آمده است: دولت منطقه ای کردستان عراق یک همه پرسی استقلال برای روز 25 سپتامبر 2017 (دوشنبه سوم مهر ماه) اعلام کرده است. اتحادیه اروپا بر حمایت قاطع خود از وحدت ، حق حاکمیت و تمامیت ارضی عراق تاکید می کند. اقدامات یکجانبه مانند این همه پرسی پیشنهادی ، نتیجه عکس دارد و باید از چنین اقداماتی خودداری شود.


بیانیه موگرینی می افزاید: اتحادیه اروپا اذعان می کند که موضوعات حل نشده ای بین اربیل و بغداد وجود دارد که لازم است حل و فصل شوند. این کار باید از طریق یک گفت وگوی صلح آمیز و سازنده و حصول یک راه حل مورد توافق دو طرف بر اساس اجرای کامل شروط قانون اساسی عراق انجام شود. اتحادیه اروپا از ابتکار سازمان ملل برای تسهیل گفت وگو استقبال می کند و درصورتی که تقاضایی مطرح شود آماده حمایت از چنین فرایندی است.


مسعودبارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق روز سه شنبه در جریان کمپین تشویق مردم به مشارکت در همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق در شهر دیانا ، اعلام کرد: اگر تا دو الی سه روز آینده توافقی مکتوب بین اربیل و بغداد با ضمانت جامعه بین المللی ارائه نشود ، همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما