شناسهٔ خبر: 21471350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون پارلمانی وزیر ارشاد در گفت‌وگو با تسنیم:

۱.۵ درصد درآمد شهرداری‌های کشورمان به کتاب اختصاص می‌یابد

R41361/P1361/S6,48/CT1

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس اعلام و تلاش تعدادی از نمایندگان مجلس یک و نیم درصد درآمد شهرداری‌های کشورمان به کتاب اختصاص می‌یابد.

صاحب‌خبر -

سید هادی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به علم اندوزی و دانش اندوزی از طریق کتاب خوانی اظهار داشت: دانش اندوزی از این طریق یکی از راه‌ها مؤثر در این مسیر است و شروع کشف بشر در موضوع کتابت از خط آغاز شده است و یکی از روش‌های مهم در آموزش است.

وی افزود: برای اینکه بشر به صورت دائمی از پیام‌های الهی استفاده کند خداوند از کتاب استفاده کرده و پیامبران برای هدایت آدمی با کتاب بر روی زمین گماشته‌اند که این موضوعات اهمیت کتاب را بیش از هر موضوع دیگری نشان می‌دهد از این رو باید بیش از پیش به این مهم توجه کرد.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه گفت: چنین اقداماتی بسیار قابل تحسین هستند که سبب شده تا ناشران کتاب‌های خود را به معرض دید عموم و خرید بگذارند و تعداد 10 کتاب‌فروشی مهم سطح این شهر به این مجموعه پیوست داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: کسانی که آمادگی خرید از این کتاب فروشی‌ها را دارند می‌توانند این اقدام را انجام دهند که کار‌ بسیار شایسته‌ای است چرا که فشار از روی کتاب فروشی‌ها برداشته شده و مشتریان برای خرید به نمایشگاه‌ها سوق داده می‌شوند و در این نمایشگاه کتاب‌ها با 30 درصد تخفیف عرضه می‌شوند.

حسینی خاطرنشان کرد: 150 میلیون تومان از محل استانداری و وزارت ارشاد برای کمک به کتابخانه‌ها و مدارس مناطق مرزی آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است که در نوع خود کاری پسندیده برای استان است که با همت استاندار آذربایجان غربی به وقوع پیوست.

وی یادآور شد: از جوانان، دانشجویان، دانش آموزان، خانواده‌ها تقاضا می‌کنیم تا با کتاب آشنا شوند و خانواده‌ها و بزرگان خانواده‌ها مهم‌ترین وظیفه را در این میان بر عهده دارند و خود را عادت دهند که بخشی از اوقات فراغت خود را به کتاب‌خوانی اختصاص دهند.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهرها و افراد متمکن به موضوع کتاب و کتاب خوانی ورود کنند چرا که حضور کتاب در بین مردم سبب تعالی جامعه ایران اسلامی می‌شود.

وی تاکید کرد: آمارهای متعددی در مورد سرانه مطالعه کشورمان ارائه می‌شود و نمی‌توان میزان دقیق آن را مشخص کرد و آمار مطالعه کشورمان در حال افزایش است و چندین استان که از کتابخانه آن‌ها بازدید داشتیم مشاهده شد که میزان مطالعه بین قشر جوان و بانوان خانه دار در حال افزایش است.

حسینی با اشاره به بهبود وضعیت کتاب خوانی در سطح کشورمان اظهار داشت: در حوزه حمایت از این موضوع دچار مشکل هستیم به گونه‌ای که قبل از انقلاب اسلامی یک و نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به مباحث کتاب‌خوانی ربط داشت و امروز این رقم به نیم درصد کاهش یافته است در حالی که فضا و روند جامعه تفاوت کرده است و در مجلس تلاش می‌شود این رقم به یک و نیم درصد افزایش یابد و دولت مکلف است این حوزه را توسعه دهد که می‌تواند سبب اشتغال زایی، علم آموزی و تقویت حوزه تفکر می‌شود.

وی با اشاره به قیمت کتاب افزود: قیمت‌ها بر اساس شرایط کنونی پیش می‌رود و می‌توان گفت صنعت کتاب در کشورمان صنعت سودآوری نیست و ناشران درآمد آن چنانی ندارند و از سویی دیگر مردم توانایی خرید برخی کتاب‌ها را ندارند از این رو از کتابخانه‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما