شناسهٔ خبر: 21471236 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

غیاثی: صحبت علیه داوری از نکونام بعید بود

مشاور داوری فدراسیون فوتبال گفت: همه می‌دانند که استقلال دچار مشکلاتی است اما قرار نیست این مشکلات با داوری حل شود.

صاحب‌خبر -
خبرگزای فارس: مشاور داوری فدراسیون فوتبال گفت: همه می‌دانند که استقلال دچار مشکلاتی است اما قرار نیست این مشکلات با داوری حل شود.
 
سیدرضا غیاثی در مورد اظهارات جواد نکونام مبنی بر اینکه داوری‌ها در لیگ یک به سود فجر سپاسی رقم می‌خورد عنوان کرد:‌دیوار داوران از همه کوتاه‌تر است. هر وقت مربی بازنده می‌شود هزار و یک دلیل برای باختش می‌آورد و داوران هم همیشه مقصر می‌شوند. فجرسپاسی کجای فدراسیون یا داوری فوتبال قرار دارد؟ فجر سپاسی در کجای ثروت فوتبال ما جا دارد که بگوییم تیم فجرسپاسی در داوری اثرگذار بوده است؟ باشگاهی که برای رفع  مشکلات خودش هزاران گرفتاری دارد. تیم شیراز حتی یک داور هم در لیگ برتر ندارد. چگونه فجر بدون آنکه کسی را در کمیته داوران یا فدراسیون فوتبال داشته باشد بر داوری‌ها اثرگذار بوده است.
 
وی ادامه داد: این حرف‌ها از نکونام بعید بود. او سوابق ملی درخشانی دارد و بعید است چنین اظهارنظراتی انجام دهد. شاید چون تیم فجرسپاسی وابسته به یک نهاد است تصور کرده آن نهاد روی داوری اثرگذار بوده که اصلا چنین چیزی نیست. من چینش داوران را از نزدیک می‌بینم و آقای اصفهانیان زحمت زیادی می‌کشد تا داوران را برای مسابقات مختلف انتخاب کند.  
 
رئیس اسبق کمیته داوران در مورد اینکه سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفته همه بسیج شده‌اند تا استقلال را از بحران خارج کنند و شاید منظورش بحث داوری در بازی امشب است، گفت: بعید است منظور سعید خان آذری مسائل داوری بوده باشد. من فقط می‌توانم در مورد داور این بازی صحبت کنم. اینکه پیام حیدری یکی از داوران جوان و بسیار خوب فوتبال ایران است. او با وجود جوانی تجربه بسیار خوبی در داوری دارد. بنابراین بعید است مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن که بسیار در امر مدیریت باتجربه است قصد داشته داوری را زیر سؤال ببرد. همه می‌دانند که استقلال مشکل دارد اما آذری منظورش این نبوده که مشکلات استقلال با داوری حل شود.  
 
غیاثی تصریح کرد: کمیته داوران و شخص اصفهانیان به جوانان میدان دادند و این فرصت بسیار خوبی است تا داوران جوان خودشان را به کمیته داوران تحمیل کنند و با قضاوت‌های خوبشان کمیته را مجبور به استفاده از آنها کنند.  
 
وی در مورد اینکه جانشین حسن کامرانی‌فر در داوری چه زمانی انتخاب خواهد شد، گفت: اصفهانیان اعتقاد دارد با شرایط جدید وضعیت داوری مطلوب‌تر است و فضای یکدستی را در داوری شاهد خواهیم بود. البته او ممکن است او برای خود یک کمک و معاون بگیرد اما نه به صورت رئیس دپارتمان که در گذشته بود.  
 
رئیس اسبق کمیته داوران در مورد پرداخت نشدن دستمزد داوران گفت: مهدی تاج همواره نظر مثبتی روی پرداخت حق‌الزحمه داوران دارد. به خوبی یادم است زمانی که تاج رئیس کمیته داوران شد و ما مشکلات داوری را برای او بیان کردیم و از بدهی 4 میلیاردی فدراسیون به داوری خبر دادیم او دستور پرداخت این دستمزد را داد و این بدهی به داوران یک جا تسویه شد. اکنون هم قطعا مهدی تاج همین شرایط را برای داوران رقم خواهد زد اما گاهی اوقات دست فدراسیون از نظر مالی بسته است.

نظر شما