شناسهٔ خبر: 21470946 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

امیر قطر در سازمان ملل: گویا نظام بین‌الملل، نظام جنگل است

بین الملل > خاورمیانه - واحد مرکزی خبر نوشت: تمیم بن حمد آل ثانی: موضع ابرقدرت ها نباید اشغال کشورها یا سکوت در برابر تحولات باشد.

صاحب‌خبر -

شبکه تلویزیونی الجزیره؛ امیر قطر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد، موضع کشورهای ابرقدرت نباید اشغال کشورها یا تماشاگر تحولات باشد. عرصه بین المللی به گونه ای است که گویا با نظام حاکم بر جنگل اداره می شود.

تمیم بن حمد آل ثانی افزود من در شرایطی در اینجا حاضر شده ام که کشور و مردمم با محاصره ظالمانه کشورهای همسایه روبرو هستند. هک شدن (خبرگزاری قطر) اهداف سیاسی پنهانی داشت و بلافاصله پس از آن فهرستی از دیکته های سیاسی که نقض حاکمیت کشور ما به شمار می آید صادر شد. کشورهایی که قطر را در محاصره قرار داده اند، با آنکه هک شدن خبرگزاری قطر برایشان اثبات شده است اما از مواضعشان عقب ننشستند و از دروغ هایی که گفته اند عذرخواهی نکردند. وی بار دیگر خواستار گفتگوی بدون قید و شرط مبتنی بر احترام متقابل می شود.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در ادامه گفت کشورش خواهان گفتگوهای سازنده بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس و ایران است. وی تاکید کرد قطر در راستای تلاش ها برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس بار دیگر بر خواسته قبلی خود برای اجرای مذاکرات سازنده بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس و ایران مبتنی بر حفظ منافع مشترک، اصل حسن همجواری ، احترام به حاکمیت کشورها و خودداری از دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر تاکید می کند.

امیر قطر همچنین گفت کشورهای عربی که اعمال تحریم کردند به جنگ با تروریسم لطمه زدند. از فلسطینیان خواهش می کند آشتی ملی را کامل کنند. همچنین از دولت میانمار می خواهم برای متوقف ساختن خشونت علیه روهینگیا، تدابیر لازم را اتخاذ کند.

5252

نظر شما