شناسهٔ خبر: 21469997 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

رایزنی هنیه با مسئولان مصری درباره فلسطین

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که ریاست هیات این جنبش در قاهره را برعهده داشت بعد از بازگشت از مصر گفت: در نشست های خود با مسئولان مصری در خصوص چهار مساله مهم رایزنی کردیم که امیدواریم این رایزنی ها از شدت محاصره نوار غزه بکاهد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری مهر: اسماعیل هنیه از رایزنی هیات حماس با مسئولان مصری در قاهره درباره چهار مساله مهم که ممکن است به کاهش محاصره نوار غزه بیانجامد، خبر داد.

به گزارش روسیه الیوم، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که ریاست هیات این جنبش در قاهره را برعهده داشت بعد از بازگشت از مصر گفت: در نشست های خود با مسئولان مصری در خصوص چهار مساله مهم رایزنی کردیم که امیدواریم این رایزنی ها از شدت محاصره نوار غزه بکاهد.

وی در ادامه افزود: سفر هیات حماس به قاهره مبانی استراتژیکی در روابط با مصر بنا نهاد و امیدواریم که این مساله به کم کردن شدت محاصره نوار غزه بیانجامد.

هنیه با بیان اینکه یک گام مهم در روند آشتی ملی برداشته شد، عنوان کرد: جنبش حماس بر استقبال از دولت وفاق ملی در نوار غزه تاکید دارد.

سفر هیات حماس به مصر ۲ هفته به طول انجامید و در این سفر در خصوص مسائل مختلف رایزنی شد. حماس یکشنبه گذشته کمیته اداری خود را در نوار غزه برای پیشبرد روند آشتی ملی منحل اعلام کرد.

نظر شما