شناسهٔ خبر: 21469358 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اخبار کوتاه داخلی

صاحب‌خبر -
 

ووشوی جوانان آسیا؛ «ناهید پورشبانان» نخستین طلایی ایران
دختر تالوکار ایران، نخستین مدال طلای تیم ووشوی کشورمان در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را ضرب کرد.
نهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جوانان آسیا از یکشنبه با حضور ۴۳۳ ووشوکار از ۱۹ کشور به میزبانی شهر «گومی» کره جنوبی آغاز شد و تیم ایران در دو بخش ساندا و تالوی دختران و پسران به مصاف حریفانی در قاره کهن رفتند.
در رقابت های دیروز و در بخش تالو، «ناهید پورشبانان» که عملکرد خوبی در این مسابقات داشت در رقابت های فرم «نن دائو» رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال دختران بالاتر از حریفان ایستاد و نخستین مدال طلای تیم ووشوی جوانان ایران را به ارمغان آورد.«ناهید پورشبانان» در روزهای گذشته، مدال نقره فرم «نن چوان» و برنز «نن گوئن» را کسب کرده بود و با این اوصاف با سه مدال طلا، نقره و برنز به عملکرد درخشان خود پایان داد.همچنین دیروز، «محمدعلی مجیری» و «نیلوفر مختارپور» دو مدال برنز برای تیم ایران به ارمغان آوردند. تیم ووشوی جوانان ایران تاکنون، یک طلا، ۳ نقره و هفت برنز در این مسابقات کسب کرده است.نهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جوانان آسیا، امروز به اتمام می رسد.

۲ مدال ایران در ژیمناستیک قهرمانی آسیا
‎ملی پوشان آکروژیم ژیمناستیک ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا به یک مدال نقره و یک مدال برنز رسیدند.
به گزارش فدراسیون ژیمناستیک، در سومین و آخرین روز از رقابتهای آکروژیم قهرمانی آسیا در قزاقستان، تیم دو نفره کمتر از ۱۶ سال ایران با ایستادن در مکان دوم، مدال نقره را به گردن آویخت. تیم چهار نفره کمتر از ۱۶ سال ایران هم در رده سوم قرار گرفت و صاحب مدال برنز شد.رقابتهای آکروژیم قهرمانی آسیا امروز درقزاقستان به پایان می رسد.

تیم فوتبال ۷ نفره ایران در نیمه‌نهایی
در ادامه رقابتهای فوتبال هفت نفره قهرمانی جهان که در آرژانتین در حال برگزاری است، تیم فوتبال هفت نفره ایران با شکست تیم برزیل به مرحله نیمه نهایی راه یافت.
به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان که در آرژانتین در حال برگزاری است، موفق شد به جمع ۴ تیم برتر دنیا راه پیدا کند. در ادامه رقابت‌های فوتبال هفت نفره قهرمانی جهان، تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران با نتیجه یک بر صفر برزیل را شکست داد و توانست به مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی صعود کند.‌تیم ایران امروز در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم انگلستان خواهد رفت. همچنین تیم روسیه و اوکراین هم در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی به مصاف یکدیگر خواهند رفت و برنده این دیدار دیگر فینالیست این دوره از مسابقات جهانی خواهد بود.

فوتبال دانشجویان آسیا؛ همگروهی ایران با کره و ژاپن
قرعه‌کشی چهارمین دوره مسابقات فوتبال دانشجویان آسیا برگزار و تیم فوتبال دانشجویان ایران حریفان خود را شناخت.
به‌ گزارش ‌ایرنا، مراسم قرعه‌کشی چهارمین دوره مسابقات فوتبال دانشجویان آسیا ۲۰۱۷ دیروز برگزار شد و طبق قرعه‌کشی انجام شده ۱۰ تیم حاضر حریفان خود را شناختند.‌تیم منتخب فوتبال دانشجویان وزارت بهداشت نماینده کشورمان در این مسابقات‌ در گروه Bبا تیم‌های کره جنوبی ، ژاپن‌ ، تایوان و فیلیپین همگروه شد. در این دوره از مسابقات ۱۰ تیم از هفت کشور ژاپن، ایران، تایوان، فیلیپین، مالزی، تایلند و کره جنوبی در یک هفته بر اساس جدول مسابقات با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت. تیم فوتبال دانشجویان ایران در نخستین دیدار، امروز‌، در شهر تبک کره جنوبی به مصاف تیم فوتبال دانشجویان تایوان می‌رود.

تکواندو تا ۲۰۲۴ ‌در المپیک ماندنی شد
پس از برگزاری جلسه کمیته بین‌المللی المپیک که در “لیما” پرو برگزار شد، تکواندو بار دیگر و برای ششمین دوره در بازی‌های المپیک جایگاه خود را حفظ کرد.
به‌ گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پس از برگزاری جلسه کمیته بین‌المللی المپیک در شهر “لیما” پرو، حضور تکواندو در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به میزبانی “پاریس″ فرانسه به تصویب رسید.‌دکتر چو، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو در این رابطه، خاطر نشان کرد: بسیار مفتخر هستیم که بار دیگر تکواندو در برنامه بازی‌های المپیک جایگاه خود را حفظ کرد و این امر ثابت کرد که تکواندو مشارکت خوبی را در برنامه‌های المپیکی داشته است. پس از تایید حضور تکواندو در سال ۲۰۲۴، این رشته شش دوره و از سال ۲۰۰۰ در لیست بازی‌های المپیک قرار دارد.

نظر شما