شناسهٔ خبر: 21469078 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

استقبال باشكوه مردم از ملي‌پوشان واليبال

هدف بعدي موفقيت در المپيك است

روزنامه جوان

صبح ديروز، فرودگاه امام شاهد استقبال باشكوه مردم از تيم ملي واليبال ايران بود. تيمي كه رهاوردش مدالي برنزين از ژاپن بود، برنز هفتمين دوره رقابت‌هاي واليبال جام قهرمانان بزرگ مردان جهان كه در سومين حضور ايران به دست آمده بود.

صاحب‌خبر -
دنيا حيدري
 
صبح ديروز، فرودگاه امام شاهد استقبال باشكوه مردم از تيم ملي واليبال ايران بود. تيمي كه رهاوردش مدالي برنزين از ژاپن بود، برنز هفتمين دوره رقابت‌هاي واليبال جام قهرمانان بزرگ مردان جهان كه در سومين حضور ايران به دست آمده بود.
 
جام قهرمانان قاره‌ها، يك فرصت طلايي بود، اين را كولاكويچ هم به خوبي مي‌دانست كه بعد از پايان مسابقات تأكيد داشت حالا فقط وقت جشن گرفتن است. بعد از ناكامي در ليگ جهاني، نارضايتي‌هايي از تيم ملي وجود داشت، اما برنز جام قهرمانان قاره‌ها توانست مردم را با واليبال آشتي دهد و اين را مي‌شد از استقبال باشكوه آنها در فرودگاه ديد، وقتي صبح ديروز خود را براي خوشامدگويي به ملي‌پوشان ‌به فرودگاه امام رسانده بودند، هرچند كه در اين بين جاي معروف، كاپيتان تيم ملي و عبادي‌پور خالي بود. البته گفته شد عبادي‌پور براي حضور در تمرينات تيم باشگاهي خود در لهستان عازم اين کشور شده، اما پاسخي بابت غيبت معروف در بين كاروان تيم ملي داده نشد.
  
هدف از همين امروز المپيك2020 است
داورزني هم آمده بود. او حالا ديگر رئيس نيست و بيشتر معاون وزير ورزش به حساب مي‌آيد، اما همچنان تا انتخاب رئيس جديد، سرپرست و همه‌كاره واليبال است، پس حضورش در مراسم استقبال طبيعي به نظر مي‌رسيد، حتي خوشحالي بي‌حد و حصرش كه نشان از رضايت او بابت نتايج رقم خورده داشت: «ايران فقط و فقط به قهرمان المپيک باخت و در چهار ديدار ديگر به پيروزي رسيد، اما هدف ما فراتر از اين حرف‌هاست. هدف واليبال ايران در المپيک 2020 رفتن به جمع چهار تيم برتر جهان است. مردم انتظار دارند که تيم ملي واليبال در هر رويدادي خوب نتيجه بگيرد. حتي اگر مقابل قهرمان المپيک به ميدان برود. به همين دليل کار سختي در پيش داريم، اما با همت، تعصب و غيرت ملي‌پوشان مطمئن هستيم که آينده خوبي در واليبال داريم و با كار، تلاش و توجه و همچنين پشتوانه‌سازي، مي‌توانيم به هدفمان برسيم. برنامه‌هاي خوبي داريم، جوانان مستعدي را هم آماده تزريق به تيم ملي كرديم و تا المپيك 2020 طبق برنامه‌ها60 بازي انجام خواهيم داد، چراكه در ادامه بايد همين روند موفقيت‌آميز را در پيش بگيريم. برنز اين مسابقات اتفاق خوبي بود. تيم ملي واليبال ايران در نخستين حضورش با سرمربيگري حسين معدني پنجم و در دومين حضورش چهارم شد. البته آن دوره هم مي‌توانستيم مدال بگيريم اگر امتيازدهي به اين شكل بود. چون ايتاليا را برده بوديم اما مهم رسيدن به هدف است كه رسيديم و حالا بايد در پي اهداف بزرگ‌تري باشيم.»
 
اين موفقيت بايد تا المپيك ادامه پيدا كند
موسوي، سرعتي‌زن تيم ملي هم سرمست از نتايج رقم خورده، واليبال ايران را قطاري در حال حركت توصيف مي‌كند كه تا رسيدن به ايستگاه توقف نخواهد داشت: «واليبال ايران سال‌ها براي كسب مدال جهاني تلاش كرده، چندين مرتبه هم تا پاي كسب مدال پيش رفته، اما در نهايت ناكام مانده است. خوشحالم كه اين‌بار دست خالي نمانديم، هرچند كه مي‌توانستيم به مدالي خوشرنگ‌تر دست يابيم، اما اندكي كم آورديم، ولي شک ندارم اگر اين روند ادامه پيدا کند در آينده مي‌توانيم نتايج بهتري کسب کنيم. نمي‌توان آينده را پيش‌بيني کرد، اما اميدوارم اين درخشش تا المپيک ادامه پيدا کند.»
 
محمدجواد معنوي‌نژاد، دريافت‌کننده قدرتي تيم‌ ‌ملي نيز معتقد است كه اين مدال در تاريخ واليبال ايران به يادگار مي‌ماند: «از اولين ديدار هدفمان اين بود که بهترين عملکرد خود را پس از نتايج ضعيف ليگ جهاني ارائه کنيم و با جبران آن نتايج دوباره مردم را با واليبال آشتي دهيم. براي همه نتيجه مهم بود نه حضورشان در ميدان، اما هر كدام كه به زمين فرستاده مي‌شديم، ‌تلاش مي‌كرديم تا بهترين عملكرد خود را ارائه دهيم و بدون ضعف بازي كنيم. هدفمان يكي بود و فكر مي‌كنم كه اين مدالي که کسب شد، براي هميشه در تاريخ واليبال ايران به يادگار مي‌ماند.»
سامان فائزي، سرعتي‌زن جوان تيم‌ ‌ملي نيز با تأكيد بر سطح بالاي اين رقابت‌ها موفقيت در آن را نتيجه برنامه‌هاي تيم ملي خواند: «كادر فني برنامه‌هاي خوبي براي افزايش اعتماد به نفس بازيکنان در پيش گرفته بود و همين نکته باعث شد تا بازيکنان هم در طول بازي‌ها به آمادگي ذهني کامل براي پيروزي در هر بازي برسند. در كل از اعتمادي كه كولاكوويچ به من داشت بسيار خوشحالم و اميدوارم با عملكردم بتوانم جواب اين اعتماد را بدهم.»

نظر شما