شناسهٔ خبر: 21468700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

تأسیس اولین پایگاه نظامی آمریکا در سرزمین‌های اشغالی

آمریکا برای نخستین بار یک پایگاه نظامی در اراضی‌اشغالی تأسیس کرد.

صاحب‌خبر -


فرمانده دفاع هوایی رژیم صهیونیستی با اعلام خبر فوق اظهار داشت، «آمریکا این پایگاه را برای استقرار ده‌ها نظامی که در راه‌اندازی سامانه دفاع موشکی اسرائیل فعالیت می‌کنند، ایجاد کرده است.»  وی هدف از تأسیس چنین پایگاهی را «مقابله با تهدیدات» عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا سامانه‌های دفاعی چندلایه‌ای را ارتقا داده که مسئولان دو طرف می‌گویند می‌توانند با هر موشک دوربردی مقابله کنند.
این پایگاه در داخل پایگاه هوایی «مشابیم» مستقر در غرب دو شهر «دیمونا» و «یروشام» قرار گرفته و پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بر فراز آن برافراشته شده‌ است.
گفت‌و‌گوی تلفنی هنیه و عباس
خبر دیگر اینکه «اسماعیل هنیه» رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس پس از مدت‌ها قطعی روابط با جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین، یک روز پس از دستیابی طرفین به برخی تفاهمات در قاهره و انحلال «کمیته اداری»، با محمود عباس رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد. از جزئیات گفت‌و‌گوی هنیه با رئیس‌تشکیلات خودگردان خبری منتشر نشده است.
در همین حال «فوزی برهوم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس از محمود عباس خواست که هرچه زودتر به دولت حمدالله اجازه بر عهده گرفتن مسئولیت‌ها و وظایفش در غزه را بدهد و در این کار هیچ تاخیر و تعللی ایجاد نکند. «برهوم» با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی از عباس خواست «اقدامی فوری برای لغو تمامی تصمیمات و اقدامات اتخاذ شده علیه ساکنان غزه اتخاذ کند، به ویژه که جنبش حماس در راستای تلاش‌های مصر، با انحلال کمیته اداری موافقت کرده است. تشکیلات خودگردان فلسطین از ماه آوریل (فروردین) گذشته به دلیل تشکیل کمیته اداری در غزه از سوی حماس که در واقع وظایف دولت را انجام می‌داد، مجازات‌هایی را علیه نوار غزه اتخاذ کرده که از جمله آنها می‌توان به کاهش واردات برق و دارو به غزه، عدم اعزام بیماران به خارج، کاهش حقوق کارمندان و بازنشسته کردن هزاران نفر از آنها‌ اشاره کرد. از سوی دیگر، محمود عباس در محل اقامت «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در نیویورک که برای شرکت در نشست‌های دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل به این شهر سفر کرده است، دیدار کرد. عباس در این دیدار، تحولات مثبت فلسطین به خصوص موافقت حماس با انحلال کمیته اداری، استقبال از دولت وفاق ملی در نوار غزه و برگزاری انتخابات سراسری را ستود. السیسی نیز تأکید کرد که قضیه فلسطین در اولویت سیاست خارجی مصر باقی خواهد ماند و قاهره به تلاش‌های خود با طرف‌های فلسطینی به منظور پایان دادن به دودستگی‌ها در کرانه باختری و غزه به گونه‌ای که زمینه فعالیت دولت وفاق ملی در غزه فراهم شود، ادامه خواهد داد.»

نظر شما