شناسهٔ خبر: 21467078 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

آغاز ثبت‌نام دانشجویان در پیاده‌روی اربعین از ابتدای مهرماه

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با بیان اینکه ثبت‌نام دانشجویان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود، گفت: ثبت‌نام‌ها تا ۱۰ روز پیش از اربعین ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از دو هزار دانشجوی خوزستانی در اربعین امسال شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

بهمن شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته دانشجویان برای اربعین حسینی ثبت‌نام خواهند کرد. به همین منظور نیز ثبت‌نام دانشجویان با شروع محرم و از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود و تا 10 روز پیش از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ثبت‌نام‌ها به صورت اینترنتی و از طریق سامانه سقا به نشانی www.sagha-noor.ir انجام می‌شود. شرایط دانشجویان خوزستانی برای خروج از کشور به دلیل نزدیکی به مرز راحت‌تر است. در خوزستان اعزام کاروان‌ دانشجویان به شکلی که در دیگر نقاط کشور است وجود ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با بیان اینکه سال گذشته حدود 1400 دانشجوی خوزستانی در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند، گفت: با تسهیلاتی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از دو هزار نفر برای شرکت در پیاده‌روی بزرگ اربعین اعزام شوند. دانشجویان درصورتی که درخصوص روند ثبت‌نام سوالی دارند می‌توانند به دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها مراجعه کنند.

شهریاری تصریح کرد: دانشجویانی که برای خروج از کشور مشکل دارند باید ابتدا در سامانه نظام وظیفه ثبت‌نام کرده و پس از پرداخت وثیقه 100 هزار تومانی در سامانه سقا ثبت‌نام کنند. از طریق این سامانه ما مشکل خروج از کشور را برای این دانشجویان حل می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین امسال مهلت خروج از کشور برای دانشجویان 50 روز خواهد بود. سال گذشته این مهلت 20 روزه بود و چون دریافت گذرنامه و کارهای ثبت نام مدتی زمان می‌برد ممکن بود برای خروج فرد مشکلاتی پیش بیاید با افزایش مهلت خروج از کشور این مشکل نیز حل شده است.

شهریاری خاطرنشان‌کرد: موضوع دیگری که در حال پیگیری آن هستیم ایجاد موکب‌های دانشجویی در مرز است. امسال دو موکب در مرزهای شلمچه و چذابه ایجاد می‌شوند که خدمات لازم را به دانشجویان ارائه می‌دهند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما