شناسهٔ خبر: 21467060 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهم ترین حوادث24 گذشته/

کشف میلیاردی سموم گیاهی در دستگاه کشنده تریلر ترانزیتی

تهران - ایرنا - پلیس در اعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از بارگیری محموله قاچاق از سموم گیاهی توسط یک دستگاه کشنده تریلر ترانزیتی در مرز باشماق خبر داد و اعلام کرد بلافاصله کامیون مذکور شناسایی و توقیف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار مسعود خرم نیا فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: با هماهنگی مقام قضائی کانتینر این کشنده فک پلمب شد که ظاهرا بار اصلی، قیر آسفالت بود ولی در بررسی بیشتر ماموران، 850 عدد بطری حاوی سموم گیاهی از شاسی زیرین تریلر کشف شد.
سردار خرم نیا افزود: سموم کشف شده از نوع پروپاموکارپ و قارچ کش سیستماتیک است که برای کنترل بیماری های قارچی، خاکزی و شاخ و برگ گیاهان و درختان کاربرد دارد.
فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به توقیف و انتقال این کشنده تریلر به پارکینگ تصریح کرد: کارشناسان ارزش این محموله را بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد کردند.

**121 کیلوگرم تریاک در بیرجند کشف شد
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف 121 کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه سواری پراید در شهرستان بیرجند خبر داد .
سردار مجید شجاع گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی خراسان جنوبی با دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه فردی 39 ساله با هویت معلوم در زمینه خرید ، فروش و قاچاق مواد مخدر فعالیت دارد، دستگیری وی را در دستور کار خود قرار دادند .
وی افزود: مأموران پس از اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت های صورت گرفته خودروی متهم را شناسایی کردند و نامبرده را هنگامی که در حال تردد در مسیر بیرجند به قاین بود دستگیر کردند .
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود:با هماهنگی های لازم قضائی خودرو بازرسی شد که در بازدید از خودرو 121کیلو گرم تریاک کشف شد .
سردار شجاع تصریح کرد :متهم با تشکیل پرونده راهی دادسرا شد و با دستور مقام قضائی روانه زندان شد .

**سمند تریاکی متوقف شد
فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری عامل قاچاق موادمخدر و کشف 118 کیلو تریاک با همکاری ماموران پلیس شرق استان تهران خبرداد.
سردار روح الامین قاسمی به تشریح جزئیات عملیات مشترک پلیس پرداخت و افزود: در پی تلاش و پیگیری های ماموران انتظامی، آن ها از انتقال یک محموله موادمخدر مطلع شدند.
سردار قاسمی افزود: پس از تایید موضوع از سوی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان، هماهنگی های لازم با مراجع قضائی انجام شد.
وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات با همکاری ماموران انتظامی شرق استان تهران عامل قاچاق این محموله در شریف آباد شناسایی شد.
این مسئول انتظامی از توقیف یک خودروی سمند خبرداد و گفت: در بازرسی انجام شده 118 کیلوگرم تریاک کشف شد.
قاسمی با اشاره به دستگیری یک نفر در همین خصوص و معرفی متهم به مراجع قضائی، از اقدامات موثر پلیس مبارزه با موادمخدر قدردانی و خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری های درون سازمانی در برخورد با قاچاقچیان در اوج قرار دارد.

**کشف محموله 28میلیاردی قاچاق در بندرلنگه
فرمانده انتظامی شهرستان بندرلنگه از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 28 میلیارد و480 میلیون ریال از یک دستگاه تریلر کشنده خبر داد.
سرهنگ محمود حافظی گفت: در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق و درپی دریافت خبری مبنی بر تردد یک دستگاه تریلر کشنده حامل کالای قاچاق در محور 'بندر لنگه - بستک'هرمزگان ، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی افزود:مأموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و گشت زنی در محور 'بندر لنگه - بستک' تریلر مذکور را شناسایی و آن را متوقف کردند.
این مسئول انتظامی بیان داشت: دربازرسی از خودرو مذکور 172 هزار و 860 عدد قرص نیروزا ،58 عدد قوطی پودر نیروزا ،24 دستگاه گوشی تلفن همراه فاقد مدارک گمرکی کشف و دو متهم در این زمینه دستگیر شدند.
سرهنگ حافظی با اشاره به اینکه ارزش محموله مذکور بنا به نظر کارشناسان28 میلیارد و480 میلیون ریال برآورد شده است، اذعان داشت :پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

** دستگیری سارق حرفه ای داخل خودرو در نظرآباد
جانشین فرمانده انتظامی استان البرز از کشف 28 فقره سرقت تجهیزات داخل خودرو و دستگیری یک نفر سارق حرفه ای در شهرستان نظرآباد خبر داد.
سرهنگ محمدکریم بیات گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهر ، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان نظرآباد قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران با به کارگیری شگردهای خاص پلیسی ، تحقیقات جامع از شکات و بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته موفق به شناسایی سارق شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل کردند .
جانشین فرمانده انتظامی استان البرز گفت: متهم در بازجویی های اولیه ، منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجه با اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشوده و به 28 فقره سرقت تجهیزات داخل خودرو در مناطقی از نظرآباد اعتراف کرد.

**واژگونی اتوبوس در زنجان 12 مجروح برجا گذاشت
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان از واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور زنجان – قزوین خبر داد و گفت : این حادثه 12 نفر مجروح بر جای گذاشت .
سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی گفت: در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110،مبنی بر وقوع یک حادثه رانندگی در اتوبان' زنجان - قزوین ' ، بلافاصله عوامل پلیس راه به محل اعلامی اعزام شدند.
شیرمحمدی افزود: در این حادثه یک دستگاه اتوبوس واژگون و 12 نفر مجروح شدند که با کمک نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل و پس از مداوا 9 نفر از سرنشینان مرخص و 3 نفر دیگر به علت شدت جراحات بستری شدند.
رئیس پلیس راه استان زنجان با اعلام اینکه علت این حادثه تخطی از سرعت مطمئنه و خواب آلودگی اعلام شد ، از رانندگان خواست از عجله و شتاب بی مورد در رانندگی پرهیز کرده و به محض احساس خستگی و خواب آلودگی، در توقفگاه های بین راهی استراحت کنند.

**انحراف به چپ اتوبوس 2 کشته و 5 مصدوم برجای گذاشت
فرمانده انتظامی شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی از برخورد یک دستگاه خودرو سواری تیبا با یک دستگاه اتوبوس در محور 'مرند – خوی' و کشته شدن دو نفر و مصدومیت 5 نفر دیگر خبر داد.
سرهنگ کاظم دهقانی گفت: برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در محور 'مرند - خوی' بلافاصله ماموران به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ دهقانی گفت: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد، در اثر برخورد یک دستگاه سواری تیبا با یک دستگاه اتوبوس مسافربری، راننده و یکی از سرنشینان خودرو سواری به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و یک سرنشین دیگر سواری به همراه راننده و سه نفر از مسافران اتوبوس نیز مصدوم و برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.
فرمانده انتظامی مرند گفت: کارشناسان پلیس راه علت اصلی سانحه را بی احتیاطی از سوی راننده اتوبوس و انحراف به چپ آن اعلام کردند.

**کشف لیفتراک قاچاق در کنگان
- فرمانده انتظامی شهرستان کنگان استان بوشهر از کشف یک دستگاه لیفتراک پنج تنی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 50 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ رهام رضایی گفت: ماموران پلیس آگاهی در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یک دستگاه کامیون قصد انتقال یک دستگاه لیفتراک با مدارک جعلی به استان های جنوبی را دارد، اقدام های خود را در این خصوص آغاز کردند.
وی عنوان داشت: با کنترل محورهای مواصلاتی، خودروی مورد نظر در محور کنگان به سمت استان هرمزگان شناسایی و متوقف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه راننده خودرو قصد داشت با ارائه مدارک جعلی ماموران را فریب دهد و ماموران با تیز هوشی متوجه این ترفند می شوند، افزود: در بازرسی از کامیون توقیفی یک دستگاه لیفتراک پنج تنی کوماتسو کشف شد.
سرهنگ رضایی اظهار داشت: ارزش کالای کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و 50 میلیون ریال برآورد شده است و متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

**کشف بیش از 10 میلیارد کالای قاچاق در ملکان
فرمانده انتظامی شهرستان ملکان از کشف 10میلیارد و 200 میلیون ریال کالای قاچاق خبر داد.
سرهنگ سهراب شفقی اظهار داشت: ماموران یگان امداد، حین کنترل خودروهای عبوری به چهار دستگاه سواری پاترول، ام وی ام، ایسوزو و پراید که در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان در حرکت بودند، مشکوک و آن ها را متوقف کردند.
وی با بیان اینکه در بازرسی از خودروهای توقیفی، 556 دستگاه گوشی همراه، 542 هزار نخ سیگار قاچاق و تعداد 292 ثوب البسه قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه 10 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان ملکان با اشاره به اینکه در این راستا چهار نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد، تصریح کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری ترین برنامه نیروی انتظامی به شمار می آید و این مهم در تحقق مسیر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بسیار کارگشا است.

**دستگیری سارق داخل خودرو با 20 فقره سرقت
با تلاش پلیس شهرستان نیشابور سارق حرفه ای لوازم داخلی خودرو ها دستگیر و به 20 فقره سرقت اعتراف کرد.
سرهنگ حسین بیات مختاری فرمانده انتظامی نیشابورگفت: در پی گزارش تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو آنان در محدوده بلوار شهید بهشتی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .
وی افزود : کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت ها گشت های هدفمندی را با کلانتری های سطح شهر نیشابور آغاز کردند.
سرهنگ بیات مختاری تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از چندین روز تحقیقات میدانی با استفاده از سرنخ های بجامانده به فردی سابقه دار مظنون و او را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.
وی عنوان کرد: ماموران این فرماندهی با جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش تعدادی زیادی لوازم سرقتی وسایل داخل خودرو از قبیل آچار آلات ، ضبط و پخش، مدارک خودرو ، فلش مموری و ... کشف کردند .
متهم 28 ساله در چندین مرحله بازجویی علمی کارآگاهان پلیس آگاهی به 20 فقره سرقت لوازم داخل خودرو در محدوده بلوار شهید بهشتی و بلوار امام خمینی (ره) شهر نیشابور اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اشاره به معرفی متهم به دادسرا به شهروندان توصیه کرد: از گذاشتن وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل خودرو در زمان پارک جداً خودداری و با عمل به توصیه های پلیس زمینه ارتکاب جرایم را از سارقان سلب کنند.

**کشف پارچه قاچاق در پلدختر
فرمانده انتظامی استان لرستان از توقیف یک دستگاه تریلی و کشف یک هزار و 404 ثوب پارچه خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در شهرستان پلدختر، خبر داد.
سردار مهدیان نسب گفت : ماموران انتظامی پاسگاه 'پل تنگ ' در محورهای مواصلاتی پلدختر به یک دستگاه تریلر مشکوک و آن را توقیف کردند.
وی افزود : در بازرسی از تریلی مذکور یک هزار و 404 ثوب پارچه خارجی قاچاق فاقد مجوز گمرکی که از استان های جنوبی کشور بارگیری شده بود، کشف شد.
فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص ، گفت : کارشناسان ارزش محموله کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کردند.
سردار مهدیان نسب گفت: متهم همراه پرونده برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

**کشف کلاهبرداری 4 میلیاردی در مازندران
فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری دو کلاهبردار که با صدور چک های بلامحل و خرید لوازم یدکی خودرو از شهروندان بیش از چهار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند در شهرستان 'میاندورود' خبر داد.
سردار سید محمود میرفیضی افزود: در پی دریافت گزارشی قضائی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان میاندورود، مبنی بر کلاهبرداری میلیاردی یک شرکت توزیع و پخش لوازم یدکی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات گسترده مشخص شد، افرادی تحت پوشش یک شرکت توزیع اقلام و لوازم یدکی خودرو با شگردهای خاص از جمله صدرو چک های بلامحل اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده اند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه این افراد پس از فعالیت مجرمانه اقدام به فرار کرده بودند، افزود: با انجام کارهای اطلاعاتی و شناسایی مخفیگاه متهمان، آن ها در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شدند.
سردار میرفیضی با بیان اینکه این افراد در تحقیقات پلیسی تاکنون به بیش از چهار میلیارد ریال کلاهبرداری اقرار کردند، افزود: مقادیر زیادی چک و اسناد خرید و فروش لوازم یدکی از مخفیگاه آن ها کشف شد .
به گفته وی، متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

**سارق بانک در فومن ناکام ماند
فرمانده انتظامی فومن استان گیلان از دستگیری سارق حین سرقت از بانک در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محسن جعفرزاده گفت: ماموران انتظامی پاسگاه 'گوراب' این شهرستان در ساعت 04:30 دقیقه بامداد روز گذشته هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به راننده یک دستگاه سمند که در فاصله کمی از یک بانک پارک بود، مشکوک شده و بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.
این مقام انتظامی افزود: راننده سمند به محض رویت پلیس متواری شد و ماموران بلافاصله اقدامات امنیتی و انتظامی پیشگیری از سرقت بانک را به اجرا درآوردند.
وی با اشاره به اینکه سارق ضمن بریدن و تخریب قفل‌ها و از کار انداختن آژیر خطر، در حال سرقت از بانک بود، خاطرنشان کرد: فرد سارق پس از رویت ماموران با سلاح سرد به طرف آن‌ها حمله کرد اما در نهایت خلع سلاح و دستگیر شد.
سرهنگ جعفرزاده با اشاره به معرفی متهم 37 ساله به مراجع قضائی برای سیر مراحل قانونی، تصریح کرد: تلاش پلیس برای دستگیری راننده متواری ادامه دارد.
اجتمام9105** 1569
گزارش:معصومه نیکنام ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

نظر شما