شناسهٔ خبر: 21466750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه:

گنجینه پایان ناپذیر دفاع مقدس به جوانان معرفی شود

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با تأکید بر ضرورت بهره گیری از گنجینه پایان ناپذیر دفاع مقدس و معرفی آن به نسل جوان، گفت: تلاش برای تبرئه و در موضع مظلومیت قرار دادن منافقین و متهم کردن نظام در افکار جوانان، ناشی از بی خبری نسل جوان از فرهنگ دفاع مقدس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی، امروز در جلسه ای با  مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرموده اند «دفاع مقدس یک گنجینه پایان ناپذیر است»، گفت: این جمله در گذشته چندان قابل فهم نبود. اما اکنون با توجه به کار های فاخری که در حوزه دفاع مقدس صورت گرفته است، بهتر درک می شود.

وی با بیان اینکه کتاب های «نور الدین پسر ایران»، «لشکر خوبان»، «دا»، «بابا نظر»، «پایی که جا ماند»، و... هر کدام خاطرات تنها یک ایثارگر است که به یک اثر فرهنگی فخیم تبدیل شده است، افزود: با همین حد از شناختی که ایجاد شده، احساس می شود هنوز یک صدم کار هم انجام نشده است. چرا که در کنار هر رزمنده ای که بنشینی احساس می کنی که می توان از خاطراتش حداقل یک کناب نوشت.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با تأکید بر ضرورت بهره گیری از گنجینه پایان ناپذیر دفاع مقدس و معرفی آن به نسل جوان، ادامه داد: نسل جوان در انتخابات اخیر نشان داد عمیقا از گذشته بی اطلاع است. به گونه ای که جای شهید و جلاد عوض شد و تلاش برای تبرئه و در موضع مظلومیت قرار دادن سازمان منافقین و متهم کردن نظام در افکار جوانان، ناشی از بی خبری نسل جوان از فرهنگ دفاع مقدس است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با استقبال از افزودن درس آشنایی با معارف دفاع مقدس به دروس حوزه، نسبت به فرمایشی و آیین نامه ای شدن آن هشدار داد و افزود: ما این را نمی پسندیم که طلاب در کلاسی تشریفاتی در حدی که گزارش تکمیل شود، وقتشان را سپری کنند.

وی با تأکید بر آن که می خواهیم کار مؤثر انجام شود، افزود: مؤثر واقع شدن کار نیازمند سخت افزار و نرم افزار مناسب است که نرم افزار مناسب عبارت است از متن درسی خوب و استاد توانمند.

ریزه وندی، مدیر آموزش و پژوهش بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در یاننشست با اشاره به قریب به یک دهه تجربه بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در ارائه این درس، گفت برای تامین استاد درس دفاع مقدس، مشکلی نداریم و برای سال های بعد هم می توانیم به مدرسینی که شما از حوزه علمیه معرفی کنید، آموزش های ویژه ارائه شود.

وی افزود: حدود 50 مدرس کار آزموده داریم که دوره های تخصصی ویژه ای برای این منظور دیده اند و حتی افرادی مانند سردار ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در بین آنان به چشم می خورد. 

انتهای پیام

نظر شما