شناسهٔ خبر: 21466117 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی: صلح عادلانه تنها راه نجات بشر از جنگ است

71405

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی در همایش روز جهانی صلح گفت: صلح عادلانه تنها راه نجات بشر از رنج و عذاب جنگ و ترور است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایسنا، داود عامری در این همایش که روز سه شنبه برگزار شد خاطرنشان کرد: مجمع جهانی صلح اسلامی طی سال گذشته اقدام به تهیه گزارش از وضعیت صلح در جهان کرده است که نشان می‌دهد انسان‌های بی‌گناه زیادی در معرض نا امنی و خطر جنگ و ترور هستند و شمار بسیاری از غیرنظامیان در کشورهای مختلف جهان به خصوص در سوریه، یمن، عراق، فلسطین، میانمار و حتی قلب اروپا قربانی ترور و خشونت شده‌اند و زندگی آرام آنها قربانی جنایت جنگ افروزان و تروریست‌های سازمان یافته شده است و این در حالی است که نگاهی به آموزه‌های ادیان الهی نشان می‌دهد که همه انبیا عظام و در سر سلسله آنها، پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) پیروان خود و همه بشر را دعوت به صلح و عدالت کرده است.

وی ادامه داد: مجمع جهانی صلح اسلامی به عنوان یک گروه مردم نهاد با همکاری نخبگان و اساتید بزرگوار تلاش دارد به تأسی از آموزه‌های اصیل اسلامی ندای صلح و عدالت را در جهان از طریق نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد رساتر از پیام دیگری به انسانها برساند و مطالبه صلح بر مبنای عدالت را با بهره‌گیری از شبکه نخبگان به یک خواسته جهانی تبدیل کند و این کار نیازمند تلاش و همت شبانه‌روزی تمامی انسان‌های دلسوز و عدالت خواه است.

عامری گفت: امید است روز جهانی صلح بهانه و تلنگری باشد به همه انسان‌های نوع دوست و دلسوز که با همکاری و همراهی هم تلاش کنند.

در ادامه این همایش محسن پاک‌آیین سفیر سابق ایران در آذربایجان در این همایش گفت: مدیریت سازمان‌های بین‌المللی در برقراری صلح جهانی بسیار ناکارمد بوده‌اند. واقعیت این است که امروز تفکر تک قطبی آمریکا در مقابل تفکر کشورهای دیگر قرار گرفته است و باید بر تقویت تفکر چند جانبه‌گرایانه در جهان پرداخت و کشورهای جهان اسلام باید با کشورهایی که ناقض صلح در جهان هستند مقابله کنند.

انتهای پیام

نظر شما