شناسهٔ خبر: 21465238 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نامه ۴ صفحه ای کمیته انضباطی فیفا به تراکتور؛

سقوط به دسته یک بیخ گوش سرخ پوشان تبریزی

نصر: فیفا با جدیت تمام به دنبال احقاق حق بازیکن سابق تراکتورسازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از هم نوا، دیتمار بیکای مدافع اهل کشور آلبانی به تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز زمانی که رسول خطیبی سرمربی تراکتورسازی بود جذب این تیم شد و واسطه این انتقال جواهیر سوکای مهاجم وقت سپاهان بود که بیکای را به حضور در تراکتور تشویق کرد. بیکای تا زمانیکه رسول در تراکتور بود که در تمرینات و بازی ها حضور داشت اما بعد از برکناری خطیبی، این مدافع آلبانیایی بدون اینکه پولش را بگیرد از تیم کنار گذاشته شد و در نهایت کارش به شکایت از فیفا کشیده شد.

باشگاه تراکتورسازی بخاطر شکاست خارجی های قدیمی این تیم از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد و با پرداخت بدهی حمزه یونس از کسر ۸ امتیاز هم فرار کرد اما خطری جبران ناپذیر تراکتور را تهدید می کند که خطرناک تر از پنهان کردن پارگی رباط صلیبی سینا عشوری است و در این چند روزه هم مسوولان بخاطر بازی در جام حذفی و لیگ نتوانستند مشکلات را برطرف کنند.نشان به آن نشان که همان زمان عیسی اندوی، دروازه بان سنگالی و و رادامس مارتینز که با تراکتورسازی قرارداد بسته بودند و بیکای برای تمدید ویزا به ترکیه رفتند.

اما همان زمان مارتینس بخاطر شغل همسرش در خارج از کشورش قراردادش فسخ شد و بیکای هم در لیست خروج قرار گرفت.بیکای لیگ چهاردهم از تراکتور جدا شد و طبق نامه چند ماه پیش فیفا به تراکتورسازی در صورت محکوم شدن تراکتور ۶ امتیاز از این باشگاه کسر می شد که باشگاه توجهی نکرد. به باشگاه تراکتور گفته شده بود که برای بدهکاران دفاعیه ارائه بدهد اما این اتفاق در مورد بیکای نیفتاد.

شکایت رمزی و بیکای از سخت ترین شکایت های تراکتور در فیفا بود که در نهایت رمزی با قسطی گرفتن پولش موافقت کرد اما بیکای زیر بار نرفت و دوباره شکایت کرد و نامه ای به تاریخ شنبه ۸ شهریور و ۹ ستامبر برای تراکتور ارسال شد که پنجشنبه ۲۳ شهریور به بشگاه ارسال شد. در این نامه چیزی نوشته شده بود که تمام باشگاه بهت بودند.این نامه ۴ صفحه بود که بعد از توضیحات لازم به باشگاه هشدار داده شده بود که اگر تا ۳۰ روز میلادی بدهی این بازیکن پرداخت نشود بند ۶ قانون کمیته انضباطی فیفا رعایت می شود واین تبصره سقوط به دسته پائین تر است.

نجفی وکیل باشگاه قبل گفته بود:«باید تا قبل از اینکه پرونده به کمیته انضباطی فیفا برود، توافق کنیم و این پرونده نیز ختم به خیر شود.»اما این اتفاق نیفتاد و نامه دوم به تراکتور رسید.اگر همان زمان ماجرا پیگیری می شد در نهایت ۶ امتیاز از تراکتور کسر می شد اما با توجه به دو محرومیت نقل و انتقال تراکتور و بدهی به کنفدراسیون آسیا و طلبکاران دیگر در نامه به گواه شاهدان نوشته شده اگر تا سه هفته دیگر مبلغ بدهی بیکای که صد هزاردلار بود همراه جریمه اش پرداخت نشود تراکتور یک رده مستقیم سقوط خواهد کرد.بدتر از اینکه فیفا هشدار داده اگر فدراسیون در این ماجرا اهمال کاری کرده باشد از از رویدادهای بین المللی حذف می شود!خدا کند که این ارثیه از مدیران قبلی باقی نماند وگرنه تراکتور باید به جای جنگیدن در لیگ برتر با تیم های هم استانی اش در لیگ یک رقابت کند تا به لیگ برتر صعود کند و قطعا مصیبتی بالاتر از این برای تراکتور نیست.این نامه حکم نبوده و از سوی فیفا اشاره شده اگر این موارد راعایت نشود داداگاه بین المللی فیفاcas حکم اعلام خواهد شد.

حتی نشان به ان نشان که چند روز پیش که نامه هشدار کنفدراسیون فیفا به باشگاه ارسال شده بود طی تماسی تلفنی بخاطر عدم داشتن سوال انگلیسی به او گفته بودند برایش تقدیرنامه آمده خدا این بار را به خیر کند.

انتهای پیام/

نظر شما