شناسهٔ خبر: 21464883 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اصلاح نظام بازنشستگی ایران ضروری است

اقتصاد > بازارکار - رییس شاخه ایتالیایی اتحادیه مزایای کارفرمایان بین‌المللی می گوید که ایران باید در راستای تغییر سن بازنشستگی و اصلاح نظام مربوط به آن حرکت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل صندوق بازنشستگي کشوري، فرانچسکو بريگانتي، در نشست "پايداري بلند مدت صندوق هاي بازنشستگي در شرايط در حال تحول" که با حضور احمد ميدري، معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي، محمود اسلاميان، مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري و جمعي از مديران صندوق‌هاي بازنشستگي ايران، کارشناسان و مديران صندوق‌هاي بازنشستگي کارکنان دولتي از کشورهاي مختلف جهان، صبح امروز (سه شنبه) ۲۸ شهريور ماه در تهران برگزار شد، گفت: بالا رفتن سن اميد به زندگي تنها در ايران رخ نداده و در اروپا نيز وضع به همين منوال است.

رئيس شاخه ايتاليايي اتحاديه مزاياي کارفرمايان بين‌المللي با تاکيد بر اينکه همه کشورها سن بازنشستگي را تغيير داده اند، خاطرنشان کرد: بايد در راستاي تغيير سن بازنشستگي و اصلاح نظام مربوط به آن حرکت کرد تا بتوانيم از پيشامدهاي بغرنج آتي جلوگيري کنيم.

بريگانتي همچنين به مشکلاتي که صندوق هاي بازنشستگي با آن ها مواجه هستند اشاره و درباره راهکارهاي مقابله با اين مشکلات، تصريح کرد: در برخي کشورهاي اروپايي برنامه اي را پياده کردند تا سن بازنشستگي و ساعت کاري بين آقايان و بانوان يکسان شود. اين اصلاحات زمان بر است و چند سال طول مي کشد تا اثرات آن پديدار شود. عمده ترين روندي که مي توان براي حل مشکل از آن استفاده کرد، استفاده ترکيبي از سيستم هاي DB و DC است.

وي با بررسي راهکارهاي چند کشور براي حل مشکلات صندوق هاي بازنشستگي، اظهار داشت: يکي از راهکارهايي که در اين کشورها اجرا شد، ادغام صندوق هاي دولتي و خصوصي بود، علاوه براي پايدار کردن شرايط صندوق ها نبايد قول مزاياي زياد را به افراد تحت پوشش صندوق داد، چرا که کشورهاي موفق در اين زمينه از سيستم هاي تلفيقي مستمري استفاده مي کنند و يکي از راهکارهايشان اصلاح مزاياي مستمري است. 

 

39224

نظر شما