شناسهٔ خبر: 21464847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جرایم مالی و ملکی ، بیشترین پرونده قضایی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری صداوسیما / خبرگزاری صداوسیما

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت : 80 درصد پرونده های قضایی در استان در خصوص جرائم مالی و ملکی است.

صاحب‌خبر -
جرایم مالی و قضایی 80 درصد پرونده های قضایی در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام حکمت علی مظفری در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری مراغه افزود : میزان زیاد پرونده های قضایی در زمینه مالی و ملکی ایجاب می کند مردم در معاملات روزانه خود با چشم باز عمل کنند.
وی گفت : افزایش اطلاعات عمومی از طریق فرهنگ سازی می تواند تعداد پرونده های مالی و ملکی را در استان کاهش دهد.
 رئیس کل دادگستری استان با اشاره به افزایش پرونده های کیفری در دادگستری افزود :دستگاه قضایی در تلاش است ،از مجازات جایگزین به جای حبس استفاده کند.
وی اضافه کرد : مجازات جایگزین درقانون به معنای آن نیست که دستگاه قضایی از کنار تخلفات سنگین شامل برخورد با اراذل و اوباش و قاچاق مواد مخدر به سادگی عبور کند بلکه در این زمینه برخورد با شدت خواهد بود.
حجت الاسلام مظفری  به موضوع اطاله دادرسی هم اشاره کرد و گفت: روند کار سامانه قضایی کنونی قابل مقایسه با سیستم 10 سال پیش نیست  و پرونده ای که دو سال در نوبت بود، اکنون حداکثر ظرف 15 تا 20 روز تعیین تکلیف می شود.
وی ادامه داد : این در حالی است که 80 درصد پرونده های قضایی نیاز به کارشناسی فنی دارند.
به گفته رئیس دادگستری استان  بیش از 50 درصد ابلاغیه های قضایی به صورت الکترونیکی صادر شده و 80 درصد این تعداد به رویت شخص مورد نظر می رسد که روند کار دادرسی را سرعت بخشیده و ضریب اعتماد عمومی را بالا می برد.
 در این مراسم حبیب قنبرزاده به عنوان رئیس دادگستری مراغه معرفی و از تلاش های خیرالهی تجلیل شد.

نظر شما