شناسهٔ خبر: 21464798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستگیری 30 درصد سارقان در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: 70 درصد سرقت‌های استان مربوط به وسائط نقلیه و 70 درصد آنها خودروی پراید بوده است.

صاحب‌خبر -

دستگیری 30 درصد سارقان در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صابر عباس‌زاده رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی در نشست خبری خود با خبرنگاران ابتدا در ارائه عملکرد هشت ماهه سال‌جاری گفت: در حوزه‌های مختلف ماموریت‌هایی که برای پلیس آگاهی استان واگذار شده در زمینه مبارزه با سرقت، جعل و کلاهبرداری، مبارزه با جرایم اقتصادی، جرایم جنایی، مبارزه با کالای قاچاق و ارز در سطح استان بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه جعل در 6 ماه نخست امسال، هفت درصد کاهش و دو درصد در کلاهبرداری با افزایش مواجه بودیم، افزود: بیشترین کلاهبرداری از نوع کارت به کارت بوده که پرونده‌هایی از 40 تا 100 میلیون تومان در این زمینه تشکیل شده است.

عباس‌زاده گفت: کلاهبرداری کارت‌به‌کارت به عنوان رایج‌ترین شیوه برای فریب و خالی کردن حساب عابر بانک و اینترنتی هم‌وطنان است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی همچنین در زمینه چک‌های جعلی و مفقودی و خرید و فروش آن به اصناف هشدار داد.

هشدار نسبت به کلاهبرداری‌ها کارت به کارت

عباس‌زاده با اشاره به اینکه کلاهبرداری کارت به کارت با ترفندهای گوناگون از جمله سوءاستفاده از عناوین جایزه‌ها و مسابقات که از صدا و سیما پخش می‌شود، استفاده می‌کنند و کلاهبرداری از قربانیان صورت می‌گیرد، گفت: به طریقی افراد را پای عابربانک‌ها می‌کشانند و حساب آنها را خالی می‌کنند که باید با اطلاع‌رسانی از طریق رسانه اعلام کنیم که نباید جواب تماس هر ناشناسی داده شود.

وقوع 26 قتل در آذربایجان‌شرقی

وی آمار را برای جرایم جنایی اعلام کرد: در نیمه نخست امسال در حوزه قتل، حدودا 16 درصد کاهش داشتیم به طوریکه در این مدت 26 فقره قتل رخ داده که همه آنها کشف شده است.

عباس‌زاده با بیان اینکه 20 درصد قتل‌های صورت گرفته در استان به خاطر اختلافات خانوادگی، 15 درصد اختلافات ملکی و 20 درصد نزاع و درگیری بوده است، ادامه داد: برای رفع این مشکل باید بر موضوعات بالا بردن آستانه تحمل در مشاجرات تأمل شود و لازم به اطلاع‌رسانی دارد.

رئیس پلیس آگاهی به موضوع جرایم اقتصادی پرداخت و گفت: این بخش اداره‌ای است که در ارتشاء، اختلاس، زمین‌خواری، ارائه تسهیلات غیرمجاز از طریق بانکی و تبانی در معاملات فعالیت می‌کند و در 6 ماهه امسال اگر مقایسه‌ای با سال گذشته انجام گیرد، افزایش 11 درصدی در تشکیل پرونده‌ها وجود داشت.

وی ارزش ریالی جرایم اقتصادی استان را 146 میلیارد تومان با 306 پرونده اعلام کرد.

50درصد سرقت‌های آذربایجان‌شرقی را خودرو به خود اختصاص داده است/ 70 درصد کل سرقت‌های خودرو مربوط به پراید است.

وی عملکرد پلیس آگاهی استان در حوزه مبارزه با سرقت را چنین اعلام کرد: در این بخش، دو درصد کاهش وقوع سرقت وجود داشت و می‌توان گفت از سال 92 کاهش در وقوع سرقت در استان وجود داشت.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در این مدت سرقت منزل نسبت به نیمه نخست سال گذشته از کاهش دو درصدی برخوردا بوده و 75 درصد سرقت‌های منزل در استان کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در 6 ماهه امسال سرقت مغازه با 10 درصد کاهش مواجه بوده و 92 درصد سرقت‌های مغازه نیز کشف شده است.

عباس‌زاده با بیان اینکه نخستین سالی است که سرقت خودرو در استان آذربایجان‌شرقی با کاهش مواجه شده است، گفت: در نیمه نخست امسال سرقت خودرو 15 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: 50 درصد کل سرقت‌های استان آذربایجان‌شرقی مربوط به سرقت وسائط نقلیه اعم از خودرو، موتور سیکلت و واسیل داخل خودرو مربوط می‌شود.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: 70 درصد سرقت‌های خودرو مربوط به خودرو پراید است

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال در زمینه سرقت با دو درصد کاهش مواجه بودیم، گفت: 85 درصد کل سرقت‌های استان در این مدت کشف شده و 162 باند سرقت متلاشی و 400سارق دستگیر شده است.

30 درصد سارقان برای نخستین بار دستگیر شده‌اند
رئیس پلیس آگاهی تصریح کرد: 30 درصد سارقان اولین بار دستگیر شده و پرونده قبلی نداشته و برای ما نامشخص هستند از این رو مردم گمان نکنند اگر در محلی چندین سال سرقتی وجود نداشته، سارقی آن محله را نمی‌شناسد.

عباس‌زاده، سن سارقان دستگیر شده را بین 20 تا 26 سال اعلام کرد.

وی یادآور شد: البته استان ما یکی از استان‌های امن محسوب شده و در وقوع جرایم رتبه هشت کشوری و در بحث کشف رتبه هفت را داریم.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی در نیمه نخست امسال هیچ سرقت مسلحانه‌ای در استان اتفاق نیفتاده است.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما